5 575 läst ·
11 svar
6k läst
11 svar
Bosch Blå
hej,
Man har blivit färgad här på vertygsavdelningen, ;D
Så det blev en blå till, borhammare GBH 2-26DFR till samlingen och det kommer säkert bli flera med lite inslag av gult.
Från Sernbrandt 2312.50:- ink.moms.
Att det kan skilja flera hundra mellan olika handlare? Från ovan till 3195:-ink.moms är otroligt.
Komentar?
Man har blivit färgad här på vertygsavdelningen, ;D
Så det blev en blå till, borhammare GBH 2-26DFR till samlingen och det kommer säkert bli flera med lite inslag av gult.
Från Sernbrandt 2312.50:- ink.moms.
Att det kan skilja flera hundra mellan olika handlare? Från ovan till 3195:-ink.moms är otroligt.
Komentar?
Om du skär ned det till verktygshandlare så håller jag med dig men om du ser till tex pappers/kontorstillbehörsfirmor som samtidigt har skruvdragare i sortimentet så vidmakthåller jag påslaget.
Var just en sån jag tänkte på som hadde kampanjpris på 12V dewalt för bara 5' + mums
Kollade lite snabbt och den dyraste 12V jag hittade gick på 3500 ink moms på beijers av alla ställen
Var just en sån jag tänkte på som hadde kampanjpris på 12V dewalt för bara 5' + mums
Kollade lite snabbt och den dyraste 12V jag hittade gick på 3500 ink moms på beijers av alla ställen
Man kan tycka att ett "litet" företag borde ha högre inpris p.g.a. mindre volym än större butikskjedjor. Större kjedjor pressar sina leverantörer gällande inpris och volym. Man kan också vända på detta gällande sevice, de större har inte alltid koll på produkterna än de lilla företaget som har lite mera teknisk kompetens och ser behovet med rätt produkt och ev. tillbehör. Det är dit man återkommer.
De kan också blivit färjad av en lev. och inte alltid se kundens behov. Vet inte om det förekommer "säljtävlingar". I data/mobil värden förekommer det.
Som "svensson" har man inte i regel rabatt om man inte gör ett större inköp. Företag har ev. ramavtal, konto eller annan överenskommelse gällande rabatter och det är då vi "svensson" som också behöver proffsutrustning som får hjäpa till med ordinarie pris.
Om man vet vad man vill ha och vill ha den billigaste man kan hitta gällande proffsutr. nätet, glöm då inte frakten och "väntetiden".
Har man lånat ett proffsvertyg så vill man gärna ha ett själv och det kan svida i plånboken i en stund, med det har man tillbaka i långa loppet. Hellre proffsprylar är något från Ö&B eller annan lågpriskjedja. Vill tänka på "blodtrycket" och inte bli förbannad på sådant skräp ;D
De kan också blivit färjad av en lev. och inte alltid se kundens behov. Vet inte om det förekommer "säljtävlingar". I data/mobil värden förekommer det.
Som "svensson" har man inte i regel rabatt om man inte gör ett större inköp. Företag har ev. ramavtal, konto eller annan överenskommelse gällande rabatter och det är då vi "svensson" som också behöver proffsutrustning som får hjäpa till med ordinarie pris.
Om man vet vad man vill ha och vill ha den billigaste man kan hitta gällande proffsutr. nätet, glöm då inte frakten och "väntetiden".
Har man lånat ett proffsvertyg så vill man gärna ha ett själv och det kan svida i plånboken i en stund, med det har man tillbaka i långa loppet. Hellre proffsprylar är något från Ö&B eller annan lågpriskjedja. Vill tänka på "blodtrycket" och inte bli förbannad på sådant skräp ;D
Visst är det så.
Hur många köp 5 av X så får ni en y på köpet osv erbjudande får man inte. Då är det ju frågan om man säljer y och på så sätt sänker snittpriset på alltihopa eller om y hamnar i inköparens garage istället
Hur många köp 5 av X så får ni en y på köpet osv erbjudande får man inte. Då är det ju frågan om man säljer y och på så sätt sänker snittpriset på alltihopa eller om y hamnar i inköparens garage istället
Klicka här för att svara