6 697 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Tungstyrd Stiga Park 2000
Hejsan.
Har en åkgräsklippare från runt 90-talet som för övrigt fungerar bra förutom att remmarna verkar gå sönder lite väl ofta på dessa maskiner.
Bytte styrwire nu i somras och efter det blev den väldigt tungstyrd. Nån som har erfarenhet av detta? Kan jag ha snurrat vajern för lite runt styrrullen eller kanske tvärtom, för mycket vajer?
Tror inte den är spänd för mycket för den verkar vara ganska lös.
Jättetacksam för svar.
Har en åkgräsklippare från runt 90-talet som för övrigt fungerar bra förutom att remmarna verkar gå sönder lite väl ofta på dessa maskiner.
Bytte styrwire nu i somras och efter det blev den väldigt tungstyrd. Nån som har erfarenhet av detta? Kan jag ha snurrat vajern för lite runt styrrullen eller kanske tvärtom, för mycket vajer?
Tror inte den är spänd för mycket för den verkar vara ganska lös.
Jättetacksam för svar.
Misstänker att det är vid större styrutslag som den blir trög? Då har du antagligen inte monterat linan i rätt spår. Har för mig att det står ganska utförligt på baksida av paketet för den nya wiren?
om den äter remmar så är någon av remskivorna eller rättare sagt axlarna lite snea, kolla upp så dom är raka och sitter jämt....
Antar att det är drivremmen? från växellådan? fick byta axeln från motorn till en bättre begagnad, sen dess har jag inte bytt en enda rem
/martin
Antar att det är drivremmen? från växellådan? fick byta axeln från motorn till en bättre begagnad, sen dess har jag inte bytt en enda rem
/martin
Klicka här för att svara