Jag har kört med en Rotak 43 Li sedan de kom ut och använde den bara med uppsamlare i början och den fungerar väldigt bra. Sedan köpte jag multicliptillbehöret från Tyskland och det fungerar också tillfredsställande. Gräset får dock inte vara för långt för då blir det inte så små bitar, men det kanske blir likadant med bensindrivna klippare? Ser man till att klippa med lagom intervall blir det iallafall inga "gräskorvar" som efter en klippare utan mulching.
Sammantaget är jag väldigt nöjd med klipparen. Den är lätt, smidig att hantera, tyst och det är fantastiskt skönt att slippa bensininköp/tankning och avgaser. MEN, den är inte lika stark som en bensinklippare så man måste ha disciplin och klippa i tid, den är alltså inte ett bra alternativ för veckoklippning i högt gräs vid sommarstugan.