14 039 läst ·
37 svar
14k läst
37 svar
Vad gör jag för fel - Samsung-TV - väggmontering 🤯🤯🤯
Hej!
Köpte en Samsung the frame 50” som skall upp på väggen i sovrummet.
Kom till instruktion nr två och där är jag fortfarande 🙃👍🏻
Förstår inte hur man inte kan lyckas, men skruven nyper liksom inte alls.
Det är en skruv, ett hål, en upphängningsdel.
Pratade med Samsung supporten och han berättade att det tydligen hänt att skruvarna de skickar med har fel storlek så de skickade ett nytt ”wall mount”.
Perfekt tänkte jag men det är precis samma problem med de nya skruvarna. 🤯
Eller skall det vara så här?
Någon som monterat en liknande TV och kan ge mig tips och råd?
Blir tokig. (Min fru blir också tokig, på mig)
//Svantesons
Köpte en Samsung the frame 50” som skall upp på väggen i sovrummet.
Kom till instruktion nr två och där är jag fortfarande 🙃👍🏻
Förstår inte hur man inte kan lyckas, men skruven nyper liksom inte alls.
Det är en skruv, ett hål, en upphängningsdel.
Pratade med Samsung supporten och han berättade att det tydligen hänt att skruvarna de skickar med har fel storlek så de skickade ett nytt ”wall mount”.
Perfekt tänkte jag men det är precis samma problem med de nya skruvarna. 🤯
Eller skall det vara så här?
Någon som monterat en liknande TV och kan ge mig tips och råd?
Blir tokig. (Min fru blir också tokig, på mig)
//Svantesons
Tack som fan, konstigt det inte framgår någonstans, vare sig i monteringsanvisningarna eller på någon av alla youtubeklipp jag tittat på.
Tycker det ser ut på YT som man ändå skall kunna dra till lite mer, nu är fästena väldigt lösa…men du tycker det ser rätt ut?
Tycker det ser ut på YT som man ändå skall kunna dra till lite mer, nu är fästena väldigt lösa…men du tycker det ser rätt ut?
Tack för era svar, då slänger jag upp den på väggen i morgon 🙂
Redigerat:
Blir oerhört imponerad av situationen.S Svantesons skrev:
Hur har du lyckats övertyga din fru att få ha en TV i sovrummet (50" dessutom!)? Eller är det t.o.m. så att det är din fru som driver frågan om TV i sovrummet😳?
Vill minnas att det framgår från anvisningarnationellt att det ska vara justermån..S Svantesons skrev:
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
The frame ser ju dessutom ut som en tavla.
Kan inte bli mer tydligt än i filmen (som finns på Youtube) i denna länk, https://www.samsung.com/se/tv-accessories/slim-fit-wall-mount-wmn-a50eb-xc/S Svantesons skrev:
Fast så ser inte montagekitet ut riktigt, brickan är förmonterad i fästet.K Kane skrev:
Tydligt, absolut. Men det borde framgå att fästet skall gå att vrida 180 grader efter man fäst skruven.