A
abegbg: 1. Bygga hyllplan. Vore perfekt att ha på verandan för barnen att sitta och mysa och läsa i.
83 svar · 7,2k läst
·
Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Stoooort grattis Byggare_Bubbis som vinner ett litet förråd till alla sina verktyg och diverse andra prylar. Vi hoppas det kommer väl till nytta. Lycka till med husbygget! :D Motivering: Vi bygger hus och har varken garage, förråd eller någon förvaring till trädgårdssaker eller barnens leksaker. Köpte ett enklare plåtförråd som jag la 2 dagar på att bygga ihop, en vecka senare
45 svar · 5,3k läst
·
K
Karriärmamman: - Hur mycket väger tunnan? Endast 4,7 kg - Varför är det bra att samla regnvatten? Regnvatten innehåller inga biämnen, såsom klor. Naturligt, gratis och otroligt smart! Regntunnan skulle rädda min nyanlagda trädgård och mitt trädgårdsland. Kopplar jag även in automatisk bevattning blir sommaren enkel! Rent naturligt!
43 svar · 10,4k läst
·
E
Anonymiserad 141313: Jaså! Finns olika modeller. Då kan jag lägga den i min andra hall! Ska läsa monteringsanvisningen noga!
29 svar · 4,2k läst
·
Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Stort grattis till Joakim B som vinner en Landmann-grill i veckans tävling. Vi håller med om att grillkvällarna verkligen är en tid då man kan varva ner och bara njuta av sommaren. Vi får hoppas att vädret i sommar ger oss många sådana stunder. Grattis igen :D! Motivering: En riktigt bra grillkväll definieras av att den är en respit från vardagens stress, den är ett avbrott ur
66 svar · 6,3k läst
·
I
ionloo: [citat] Stort tack för vinsten, fantastiskt roligt, här ska oljas :D
39 svar · 6,1k läst
·
A
Arvtagaren: Tackar så hjärtligt för detta, har precis fyllt år samt att jag kunde meddela hustrun idag när vi sitter på akuten att vi vunnit och glädjen lindrande smärtan lite i hennes öron så det var bra dubbelt upp för oss. Tackar ödmjukast till Byggahus.se för vinsten nu kommer badrummet ha en säker höjdpunkt 😊
33 svar · 4,6k läst
·
S
SDY: Jippie! Jag hittade en bild på hur kompositen blev, och vi har inte ställt något varmt på den utan underlägg. Den tål nog inte solen, kanske tillverkningsfel. Det finns ju många dyrare kompositmöbler som säkert fungerar bra, men med denna hade vi otur. Tack och tack! ☺️ [bild]
89 svar · 13,9k läst
·
L
Lasse Ln: Sorry Knock on wood, jag räknar inte med att vinna, dessutom ljög jag lite, jag har en del verktyg mm som den kan användas till. Försöka duger. Något annat? Däremot har jag en Agria jordfräs mm som jag snart inte behöver mer, jag håller på att gå över till elkraft på allt som går. Tack och hej dej så länge Kock on wood
152 svar · 12,7k läst
·
T
Troberg: [citat] Samma svar, minus pastorsvillan. Har dessutom haft en hel del problem med inkräktare genom åren.
66 svar · 8,4k läst
·
buspojken
buspojken: Va roligt ! Tusen tack ;)
32 svar · 4,9k läst
·
Anna_H
Anna_H: [citat] Tips: kolla datum innan du svarar på sånt här. Tävlingen avslutades för snart två år sedan....
72 svar · 17,1k läst
·
Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Denna veckan har vi både ett första- och ett andrapris. Förstapriset, en sous vide-maskin, går till vår medlem Byggarätt som ska få avnjuta delikata rätter i sitt krypin på landet. Andrapriset, en skön massagekudde, vinner vår medlem Daniel_82. Han får dela den med sin sambo så att de bägge orkar med renoveringen. PS: Ny tävling ligger redan uppe! Byggarätts motivering: Bor långt
40 svar · 5,3k läst
·
B
Bichonen: Önskar Er alla en Glad Alla Hjärtans Dag :) Jag är lite extra glad för snöslungan kom i dag och nu vill jag ha massor med snö :p
54 svar · 7,3k läst
·
D
ducc1: Visade just några LittleBits videos för dottern, hon är mycket nyfiken på det och längtar redan efter att få bygga massa roliga uppfinningar :-)
70 svar · 9,3k läst
·
Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Vad roligt att du blev så nöjd! Då får vi köra en repris på den här tävlingen framöver så fler får chansen att bli lika glada :D
39 svar · 12,1k läst
·
B
BoråsParadis: Svaret är X Äntligen en enkel och mycket praktisk lösning utan att behöva bygga om dom gamla dörrarna i huset och byta handtag för att få fjärrstyrt lås.
98 svar · 13,4k läst
·
cc80
cc80: Jag fick mitt för länge sen ☺ Ska inviga.det i morgon. För nu ska det bli jul i vårt hus.
65 svar · 11,0k läst
·
T
TH885: yay tack så mycket ! Väldigt oväntat jag som aldrig vinner något men väldigt uppskattat. :)
82 svar · 11,9k läst
·
Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Det var riktigt tufft upplopp denna tävlingen, men nu har vi lyckats enas om en vinnare i veckans tävling. Vår medlem Egnaledknarf kommer att få hem den här retropjäsen från Nilfisk. Förhoppningsvis blir städjobbet mycket roligare nu. [citat]
59 svar · 8,9k läst
·
B
blygarn: Hurraa! :D :D Stort tack, ska bli otroligt roligt detta - hoppas det hinner komma till jul :)
42 svar · 7,6k läst
·
P
para: Min har också kommit nu.
51 svar · 10,3k läst
·
H
Hummingbird: Många tack!! Längtar redan efter att slippa frysa om fötterna i köket! :)
35 svar · 6,8k läst
·
K
kjb: Va! Gissa om jag blev förvånad när jag fick se meddelandet i inkoorgen :D De ska bli grymt roligt att installera kameran. Stort tack!
56 svar · 9,7k läst
·
AlexUtanC
AlexUtanC: Oj! Tack, hur gör jag nu?
98 svar · 11,6k läst
·
Naturliv
Naturliv: Tänk att jag fick hem paketet från Panasonic precis på min födelsedag. Tackar, tackar! Tack till både byggahus.se som ordnat tävlingen och till Panasonic för sin sponsring. Nu har jag spännande läsning och mekande under kvällen. Koppla in basenheten, använda sambons lite mer moderna telefon för att ladda ned appen. Sedan är det klart för installation. Lite skruvande av
52 svar · 10,0k läst
·
Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Veckans tävling har kommit till sin ände och det är dags att berätta vem som är den lyckliga vinnaren. Denna veckan är det vår medlem Ante_Jonta som tar hem priset: ett bastuaggregat från Tylö. Vi önskar dig grattis och stort lycka till med bastubygget! Motivering: När jag snart byggt klart hönshuset med värme inför den kommande vita säsongen så är det dags för oss fjäderlösa
51 svar · 9,7k läst
·
mattiasp
mattiasp: Ny har jag fått hem apparaten. Den låter riktigt bra, och det finns en massa bra features som att man kan spela direkt från ett flyttbart minne och att man kan använda den som powerbank till sin telefon. Den verkar kunna spela starkare än min Bose, men på lägre volymer är det ett fylligare ljud i Bosen. Samtidigt har Bosen fått kritik för att de har överdrivit den egenskapen. Med viss
56 svar · 9,3k läst
·
Elina Blom Westergren
Elina Blom Westergren: Hurra hurra och trumpetfanfar för CM1234 som vunnit ett powerlinekit i vår veckotävling. Stort grattis!! Vi håller tummarna att detta är lösningen som får ditt trådlösa nätverk att fungera i hemmet. :D Motivering: Är inne på tredje routern, dock får jag fortfarande inte det trådlösa att fungera som jag vill. HEMSK täckning av någon anledning (trots två väldigt feta antenner på
50 svar · 10,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.