Svar: 2. Tredje

För några veckor sedan så upptäckte vi att glaset på en av uterumsdörrarna hade gått i tusen bitar men vi hittade inga spår av att någon varit där. Skulle det sitta en kamera där så skulle vi kunna koppla av och känna oss trygga med att någon/något övervakar baksidan av huset. =)

2:a, 3:generationen.

Bor i ett område som kallas Mörkret, vilket är väldigt passande då det är 17 hus med väldigt stora tomter och mörka bakgårdar. Vi har även haft "mörka element" som smugit runt och kollat läget. Är väldigt tacksam att vi har en bra stämning bland grannarna så att vi hjälps åt med att ha koll.
En Asgari 720U skulle förhöja trygghetskänslan avsevärt!

Svar: 2 (tredje generationen)

Har en granne som är hel skum, går inte att prata med. Tror han varit på min bil en gång och gjort sönder vindrutetorkaren. Skulle vara skönt att kunna bevaka huset när vi är på jobbet. Denna granne går inte att prata med.

D09 skrev:
Svar 2

Skulle behöva komplettera mina befintliga utomhuskameror med lite mer 2000 tal :)

Har alltid en plats ledig för en kompis som täcker upp hela baksidan.

En kul idé hade varit och ta bilder på utsikten löpande över hela året
😄👍

[bild]

[bild]
Ta bilder på utsikten får du dock inte göra. Din kamera får inte ta bilder utanför tomtgränsen om du inte har sökt tillsåtnd för detta. Och även inom på så måste du ha skyltning som tydligt visar att tomten är övervakad. Det räcker där inte med en enkel skylt vid postlådan, utan det skall finnas skyltning från alla håll som folk kan ta sig in på tomten, i mitt fall med hörntomt så behöver jag ett tiotal skyltar för att uppfylla lagens intention.

Stort grattis Rocker1 :D! Du har vunnit övervakningskameran i vår tävling, och förhoppningsvis hjälper den att se till att du varken får fönstren utplockade av byggföretaget eller påhälsning från ovälkomna gäster.

Motivering: Har tvingats avbryta samarbetet med en byggare avseende en totalentreprenad pga de inte levererat i utsatt tid eller enligt specifikation. Kontrakterat ny byggare som påbörjat färdigställandet och då hotar gamla byggaren med diverse "åtgärder" (plocka ur fönster m.m. som exempel) om nya byggaren fortsätter hjälpa mig. Hade varit bra med övervakning och "fånga" ev försök på bild. Skulle behöva lite medgång nu :-)

• Gilla
Othahaiti
  • Laddar…
Grattis Rocker1!

Hoppas att du postar några bilder från bygget!

useless skrev:
Rätt svar är alternativ 2, Tredje generationen.

Jag har köpt en gammal missionskyrka med tillhörande pastorsvilla och ungdomsgård(?). Tanken är att jag ska totalrenovera kyrkan och göra om den till bostad. Det vore väl tråkigt för forumet om dom inte fick se några fler bilder?
Dessutom blev den avkristnad i samband med försäljningen, så jag kan inte längre räkna med att gud håller ett vakande öga över den när jag inte är hemma. :rolleyes:
Samma svar, minus pastorsvillan. Har dessutom haft en hel del problem med inkräktare genom åren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.