Svar 2, 300 kvm.
Har nyss köpt en ny bostad som jag under en månad kommer storrenovera.
Jag kommer i samband med flytten, göra mig av med min gamla dammsugare som ändå har tjänat mig väl de senaste 7-8 åren men som börjat ge upp.
Jag hoppas kunna finna en ny trotjänare som kan hjälpa mig hålla rent i min nya fina bostad. Och utöver att GM 80 Classic har bra egenskaper så är den också stilren och snygg och skulle passa väl in hos mig!
Hushållet har just utökats med två katter och ja, det behöves en bra dammsugare, katthår, kattsand. Dammråttorna visar de inte något intresse för heller så dem får husse jaga.
Svar 2
Efter ett köp av ny dammsugare så får min man stöttar när han dammsuger.
Jag har väl fått det någon gång och det är bara statisk elektricitet så det är inget farligt.
Men min andra hälft tar alltid stötarna som en ursäkt att inte dammsuga, så en ny dammsugare till min man i julklapp skulle få slut på allt gnäll och jag skulle få hjälp med dammsugningen.
Dammsugaren ger minnen från barndomen på 60 talet då man lekte med en svävande ping-Pong boll i luftutsläppet medan mamma städade!
Det vore trevligt att få städningen lekande lätt igen!
Efter att Attefallstillbyggnaden blev klar så behöver vi en ny dammsugare. Det tog allt för många veckor innan grovisen från Granngården dök upp så findammsugaren fick suga slipdamm. Det mår de tydligen inte bra av.....
Så för att inte skada det nya golvet med grovdammsugaren behöver vi en ny findammsugare.
VI har ett hus med stora ytor och vi har husdjur som vi älskar väldigt mycket, men tyvärr så har vi också allergier i hushållet, så det är viktigt att vi håller ordentligt städat, så att husdjuren inte gör min fru sjuk. En bra dammsugare gör jobbet bättre, och gör så att vi alla mår bra!
Denna skulle sitta som ett smäck hemma där sambon klagar på min ill gula philips jag köpte 2001 när jag flyttade hemifrån. Inget hepa filter eller dyl och börjar lukta lite illa numera. men som jag säger DEN FUNKAR FORTFARANDE
NU skulle väl denna vara till god hand med två småbarn och en hund som drar sitt strå till stacken om man säger så. Kommer med glädje lägga ut en film om jag vinner där sambon ska få dammsuga hela kåken (Jag står för städningen idag) mycket pga att nuvarande dammsugare har ca 3m elsladd (och för att jag tycker att jag gör det bättre haha)
Sambon tjatar även om design på allt, man kan ju hoppas detta hjälper i hopp om att hon faktiskt skulle kunna tänka sig dammsuga då!!!
Svar: 2
Vi har flyttat in i nytt hus men dammsugaren fick följa med från det förra trots att den redan behövts lagas 3 gånger på fem år. Nu vill vi ha en ny som kan hjälpa oss få bort smutsen i hörnen vilket kan vara ett rent helvete eftersom vi ännu inte har gjort tomten klar
Hos min kära mamma bor för tillfället åtta mjaupälsklingar & en hund,
hon dammsuger JÄMT, får inte en lugn stund.
Livet som kattuppfödare är både gulligt och mjukt,
men att städa så många timmar gör att man i kroppen lätt blir sjuk.
Till henne den bästa dammsugaren jag vinna vill,
så hon kan ta det lugnt, chilla lite och sitta still.
Tänk om jag fick ge henne en GM 80 som suger med kvalitet & finess,
den skulle från städningen ta bort allt slit och all tristess!
Jag ska fatta mig kort. Detta vore städlycka av allra bästa sort.
Just en sådan smart och smidig sak som suger fett (missförstå mig rätt),
och som jag önskat mig länge, innerligt hett.
Funktionell, kvalitetssäkrad och läckert svart, ja t.o.m. lite glammig,
skulle den göra den trista vardagen lite mindre dammig!
Fantastiskt att den finns fortfarande, har en gammal sliten från sextiotalet i garaget och det vore underbart att få en ny sådan till mitt 320m² stora hus från 1900-talets början :wow:
Har en dammsugare från en konkurrent i dagsläget, som går sönder 4 gånger per år. För en månad sen tänkte jag laga den för fjortonde gången, så jag började skruva isär den i blint raseri. Plockade ur sladdupprullaren och kände en stark smärta i handen. Trodde att jag hade fastnat i någon fjäder, och drog loss handen. Tittade på baksidan, men jag såg ingen fjäder. Följde sladden tills mina ögon fastnade på vägguttaget. Jag hade visst glömt att dra ur den, hehe.
Ringde min kompis som är läkare och rådfrågade. Åk in och be dom kolla dig, speciellt när strömmen fick gå in i dig under lite längre tid. Åkte in, fick ta två EKG och lämna kissprov (hmm?). Jag hade som tur var klarat mig utan skador, men aj så ont det gjorde i handen, och 400 kr kostade besöket.
Så, jag önskar mig en ny dammsugare för att slippa se den gamla och påminnas om mitt korkade tilltag
Det var riktigt tufft upplopp denna tävlingen, men nu har vi lyckats enas om en vinnare i veckans tävling. Vår medlem Egnaledknarf kommer att få hem den här retropjäsen från Nilfisk. Förhoppningsvis blir städjobbet mycket roligare nu.
Egnaledknarf skrev:
Rätt svar: 2, 300 kvm.
Just det, dammsugare. Här är våran just nu, och alldeles för ofta:
[bild]
Och här är boven i dramat:
[bild]
Det är en Electrolux 'Twin Clean' och den suger. Inte damm, bara suger. När den suger damm så suger den bra, men damm suger den inte så ofta, mestadels suger den bara. Och en sådan dammsugare, mina vänner, är ingenting att ha på en 1700tals gård med vedspis och kamin och katt och barn och dammråttor som jag dessutom håller på att bygga om och ut. Det blir ca. 225 kvm att dammsuga när jag är färdig. Det skulle underlätta jobbet en hel del om vi hade haft en dammsugare som klarade jobbet.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.