I våras började jag på en tråd för att presentera mitt bygge.
Sen gick allt på skogen. Jag blev skickad på utlandsjobb ett par månader och min tråd om bygget självdog. Nu vill jag åtminstone få avslutat det jag börjat på.

Början.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En liten stuga i skogen var ursprunget.
Efter två års idogt bankande så blev det så här, och jag är nöjd!

Färdigt.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett nytt arbetsrum och en veranda har avsevärt förbättrat huset.
Inuti så blänker nya luckor och ny matta i köket.

Återstår gör nu bara en altan utanför att sitta och njuta av solen på.
 
pegee, bra jobbat för att ha varit utomlands!

Och bra för att ha varit hemma också :thumbup:

Ett litet råd, som du inte behöver följa slaviskt:

Vänta med altanen till nästa år.
Ställ ut en bekväm stol och njut av sommaren innan den har tagit slut!
Man måste inte ha bräder under fötterna för att må bra :D
 
  • Gilla
Anders D
  • Laddar…
Korvgubbe
Väldigt fint!
Och man måste absolut inte ha kemikalieindränkt trä under fötterna, finns det något bättre än att sitta barfota på gräset och äta sillunch?
 
  • Gilla
Anders D
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
pegee, bra jobbat för att ha varit utomlands!
Jag fuskade lite :-) Jag tog in hjälp med att sätta köket medan jag var borta. Utvändigt var det hela i stort sett färdigt.
Och den saken är klar att det blev mycket mycket bättre än om jag skulle gjort det själv.
Hantverkare och deras jobb har diskuterats många gånger på detta forum. I detta fallet så var det killar som tog egna initiativ (jag var ju inte anträffbar) och fixade saker jag inte ens tänkt på.


Korvgubbe skrev:
Väldigt fint!
Och man måste absolut inte ha kemikalieindränkt trä under fötterna, finns det något bättre än att sitta barfota på gräset och äta sillunch?
Rent principiellt håller jag med dig. Men om tomten framför huset har nivåskillnader på upp till en halvmeter så kommer nubben till sillen att välta om jag inte har en slät yta att hålla till på. Så någon form av slätt underlag måste det nog till.
 
pegee skrev:
Rent principiellt håller jag med dig. Men om tomten framför huset har nivåskillnader på upp till en halvmeter så kommer nubben till sillen att välta om jag inte har en slät yta att hålla till på. Så någon form av slätt underlag måste det nog till.
En bean bag med en skiva uppe på?! =)
Anpassar sig efter underlaget.

Men ser ut att vara en charmig stuga mitt ute i...
 
Hur som helst vore det kul att se vad som hägrar nedanför tomten/den gamla "sportstugan".

Pegee, kan du vända kameran 180° så vi får se en glimt av sjön (eller vad det nu är).
 
Ja, vatten är det då inte. Stugan ligger i storskogen med grannarna på behagligt avstånd.
Jag hade bara en vinterbild lätt till hands, men det är å andra sidan en vacker bild.
Man anar farstun på grannens gäststuga till vänster i bilden. Mera än så ser jag inte av mina
grannar så jag kan husera tämligen ostört på min tomt.

Grannen.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det närmaste vatten jag har är den gamla kvarndammen vid min infart. Men som
vy när man kommer hem duger den alldeles utmärkt.

Infart.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lorens
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.