Jag har ställt lite frågor på annan plats på forumet, ang grundsättning av våran nya verkstad.
Här tänkte jag raportera hur det går.

Byggnaden är 22 x 9 meter och ska flyttas från den tomt den står på idag.
Meningen är att den ska flyttas i så stora sektioner som möjligt....och monteras upp på min tomt i Dyvelsten utanför Forshaga.

Det jag håller på med nu, är att försöka få besked hur man gör med vägskylltar som sitter i vägen.
Det är bara två st som är ivägen, men det är sånna som sitter över hela vägen vid en korsning.
Annars är det fritt....förutom del och kraftledningar. Men dom verkar vara på säker höjd.

Våran nya verkstad !
22 x 9 meter utan en enda stoplpe.
2012-10-28-09-38-46_2012-10-27_12_09_37.jpg
2012-10-28-09-38-46_2012-10-27_12_09_20.jpg
2012-10-28-09-38-46_2012-10-27_12_09_04.jpg
2012-10-28-09-38-46_2012-10-27_12_08_53.jpg
2012-10-28-09-38-46_2012-10-27_12_06_57.jpg
2012-10-28-09-38-46_2012-10-27_12_07_44.jpg
Problemet är bara att den ska bort från den tomt den står på......och flyttas hem till oss.
Men, va fan.....folk har väl flyttat hus förut. Hur svårt kan det vara ?...
Så, om du bor i närheten och har tillgång till grävmaskin, kranbil, cementbil eller något annat man kan ha användning för, så finns det chans till gratis garageplats i många år framåt !
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.