P
ptk: Lindströms i Lomma anlitade vi när vi renoverade badrummet. De lovade bli färdiga på fem veckor men det tog de tio veckor extra, dvs femton veckor. Varning med andra ord.
3 svar · 3,9k läst
deciton
deciton: Hej, Han vet inte vad han gör och han kommer aldrig bli rörläggare sägs det. Han kom in och tog över sin pappas företag en gång i tiden och han kommer få kämpa länge innan han blir "accepterad". Jag vill inte nämna specifika saker som han gjort, men du behöver inte gråta dig sömnlös nu. Håll bara koll. Vad ska han göra hemma hos dig?
6 svar · 3,9k läst
C
caskade: Tackar!! ska absolut kolla upp dessa! Borga plåt någon?
3 svar · 1,6k läst
S
scizzo: Hej! Har dykt upp ett nytt byggföretag i Norrköping sedan ett tag tillbaka som kör omkring i svarta firmabilar med namnet Elitbygg Interiör Sweden AB på sidan. Fick även flyers från dem i brevlådan och blev intresserad av om dessa är några man kan anlita utan att det blir bekymmer. Är det någon som har erfarenhet från dem? Bra som dåligt?
0 svar · 1,4k läst
J
jimmy1976: Hej! Vi söker en duktig och nogrann snickare för altabygge i södra stockholm, tullinge. Ge gärna tips
0 svar · 2,0k läst
J
JoaStr: Toja iordningställde mark, inkl en hel del sprängning, och gjöt grund för vårt hus som nu håller på att byggas. Vi är mycket nöjda meddem, de har stått för ett mycket proffsigt och trevligt bemötande, har utfört arbetet i tid och har lämnat tomt, mark och arbetsplats i utmärkt skick. Vi har aldrig upphandlat eller fått utfört den här typen av arbeten förut men det gäller väl
0 svar · 1,3k läst
M
martinradbo: Jag kan varmt rekommendera Bröderna Fredrikssons snickeri, ligger på Lergodsgatan 1 i Göteborg, i Ringöns industriområde. Det är ett enmans-företag som drivs av Erik Malm, som jag upplever som mycket noggrann i sitt arbete. Han brukar därför ha mycket att göra så fråga alltid om uppskattad tid för jobbet. Tilläggas bör att jag känner honom på långt håll genom vänners vänner
6 svar · 4,8k läst
G
gunnar blomkvist: Triton bygg o smide? Har någon erfarenhet av denna entreprenör beträffande putsarbeten?
0 svar · 951 läst
G
Gallimatias: Jag har jobbat ihop med (rättare sagt jobbat på samma bygge fast med annat) med en mindre malmöfirma som heter 'Sten och kakelproffsen'. Jag har ingen aning om var dom ligger i pris men har sett att dom jobbar hårt och gör bra jobb. Annars är ett bra trick att hitta ett hus med markarbete du tycker om, som legat till sig några år. Kolla med den som äger huset vem som gjort jobbet. -Det
6 svar · 2,4k läst
taz
taz: [citat] Som man bäddar får man ligga, skulle nog den vise mannen sagt :P
10 svar · 6,4k läst
·
K
Karl-Bertil: Ett tillägg: Självklart är det välkommet med tips även om ni inte har egna erfarenheter av dem utan bara hört talas om nån entreprenör som ska vara bra. :)
1 svar · 1,7k läst
J
jnel: Hej, Någon som vet en bra kontruktör att använda som bollplank vid eventuell ombyggnad av gammal gård i trakten kring Lund i Skåne? MVH / Jonas
0 svar · 2,5k läst
S
sandelius: Hej! I sista minuten drog sig "vår" hantverkare ut ur vårt byggprojekt.:@ Han skulle anlägga en altan och "våtrumsäkra" badrummet. Nu har vi ingen som gör detta och därför vänder jag mig till dig! Är det någon som kan rekommendera hantverkare i Norrtälje/Hallstavik trakten som kan bygga en altan i trä ( 60kvm) som löper runt huset? Om samma person kan även våtrum (7kvm) är det
0 svar · 1,9k läst
K
Kalix2: Hej, Vi ska renovera vårt hus och undrar om någon kan rekommendera bra hantverkare i Kalixområdet (snickare, takläggare, rörmokare). Tack! :)
0 svar · 920 läst
M
mb450sl: Dom Fakturerar grävmaskins timmar även om dom inte kan få fram fyllningsmassor vilket dom så klart vet om när dom etablerar maskinen det blir väldigt dyrt att ha en grävmaskin som inte utför något arbete pga av planeringsinkompetens .För oss kostade det väldigt mycket pengar och när jag tog upp det med platschefen så tycker han att det är så det fungerar,vilken tur att vi bara hade
0 svar · 1,2k läst
K
kakelugn: Hej, Undrar om det är någon som har erfarenhet av LT hus i Råå. Vi ska bygga sten hus och vill gärna ha så många + och - som möjligt. Mvh/ Nybyggarna
0 svar · 1,0k läst
vojma
vojma: Hmmm... Första inlägget på forumet är en hyllning till ett företag som inte har registrerat något bokslut på tre år. Luktar bulvan. Men soltzu kanske kan berätta hur det gick...
6 svar · 3,1k läst
F
fiskmås: Välj i alla fall INTE Ferms VVS. Det finns risk att de inte kommer att va ärliga. :Sq(;^;)p
3 svar · 2,3k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: Att byta ytskick räknas som underhåll och inte som renovering...köp ett hus som är mer eller mindre klart, då vet man mer vad det kostar....att börja peta i gamla hus så kan det sluta var som helst....
10 svar · 6,5k läst
E
eina: Hej! Jag skulle vilja ta del av erfarenheter av badrumsrenovering i Uppsala-trakten och vilka företag som ni kan rekommendera och vilka man ska "passa sig" för. Vill ha detaljer om vad som fungerade bra resp. dåligt vid er renovering, t ex tidsplan, kostnad, slutresultat!
0 svar · 1,0k läst
L
liljebergs: Hej jag söker pålitliga företag för arbeten på en Ö. Jag behöver en takläggare för bandtäckt plåttak ca:80 m2, elektriker och VVS. De måste ha egen båt för transport av sig själva och mindre material. Plåttaket kan jag ordna separat transport för. Är det någon som har tips på företag? Eller vilka man inte ska använda. Mvh Mats:S
0 svar · 1,2k läst
M
marsj936: Vi ska börja ett husbygge på Värmdö och tänker bygga ett samverkansbjälklag (peva45 el likn) på delvis bef krypgrund och ny pelar/balk. Behöver en entreprenör för detta. Några tips?
0 svar · 1,2k läst
M
malin_ter: Tack!
2 svar · 1,6k läst
S
seke: Efter att nu jobbat med dom vid två renoveringsjobb kan jag bara varmt rekommendera denna firma. Mkt väl utfört arbete, bra projekterat och hålla deadline gör dom alltid.
3 svar · 2,4k läst
P
Pimme: Har själv varit i kontakt med honom i form av underentreprenör för ca 6 år sen..samma visa då som du beskriver, har i efterhand hört att det varit likadant genom alla år han drivit sitt företag Vet ett flertal leverantörer förutom jag, som verkligen blivit rejält blåsta av honom, och de själva hamnat i trångmål. Jag blir inte direkt förvånad att denna tråd nu dyker upp här,
1 svar · 3,1k läst
P
Petronille: Ok tack! Har kontaktat parkettspecialisten, får se vad de säger. Annars kollar jag corema. Men det ser ut som om de mest gör stora grejor?
3 svar · 2,2k läst
E
exsnickaren: Skulle vilja ha lite feedback om detta företag. Är det duktiga hantverkare och "saltar" de fakturorna eller inte?
0 svar · 1,2k läst
K
kirlin: Hej! Vi söker en byggfirma som kan ta sig an vårt badrum ca 5,5 kvadratmeter golv och 22 kvadratmeter vägg. Har fått två offerter men det måste finnas fler hantverkare? Den ena heter JKS Golv och har ju fått skarp kritik i ett av forumen här. Vi ska inte ha kakel, endast plastmatta + plastgolv, spottar i taket samt alla vitvaror ska bytas. Gärna en uppskattning från kunnigt folk hur mkt
0 svar · 1,1k läst
J
Johan_Rydberg: Söker en entreprenör till våran husgrund som kan besiktiga bergstomt i Värmdö och ge råd, kostnadsförslag. Jag har köppt en tomt i Värmdö, äntligen! Det är en bergssluttning som inte är helt lättbyggd. Står lite i valet och kvalet om man ska spränga ur och fylla ut eller om vi ska bygga på plintar. Skulle helst bygga på platta, eftersom det verkar finnas en del fallgropar med
0 svar · 2,1k läst
gadu^
gadu^: Jadu, har blivit lite andra projekt att rodda i som vart lite mer akut, som taket t.ex. Men det verkar som vi skall ta en första kontakt, efter rekommendationer, med Interkakel i Partille så snart jag har ritat upp badrummet.
2 svar · 2,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.