Referenser Hantverkare & Entreprenörer
Hannaan: Tack för dina råd o tips! En OT fråga bara, men vilken byggfirma var det som byggde erat hus? Är nyfiken för innan vi bestämde oss för att köpa ett beg. hus så var vi inne ett tag på att bygga nytt och kikade runt bland olika.' Om man vill ha huset fullt kontrollerat, hur/vart vänder man sig då? Är det genom att först göra en sk. överlåtelsebesiktning och sedan ta in olika gubbar
bibbif: Ska anlita både snickare o målare o dränera etc. Dessa verkar ju kunna det mesta utom våtutrymmen. Erfarenheter? Eller tips på andra företag mottages gärna...
bibbif: Erfarenheter av Målerihantverkarna? Tips på andra målarfirmor i Linköping som ni har goda erfarenheter av mottages gäran.
bibbif: Torbjörn Buss är bra snickare i allafallo kan lägga tak.
huggan: Jo det är det för det såg jag, men hur såg det ut innan då? Det namnet ringde inga klockor.
PeGu: Hej Ville lyfta denna fråga igen. Är det någon som har anlitat Gullvinger Bygg och har någon åsikt om dom?
joflopp: Jag behöver komma i kontakt med en seriös och rekommenderad firma i Borås med omnejd som sysslar med fasadrenoveringar av putsade/reveterade fasader. I ett första skede för att avgöra om det räcker med att måla om fasaden eller om det är helrenovering som gäller. Om det är någon som har goda erfarenheter av någon firma tar jag tacksamt emot dessa.
glimglam: kamilenski: Tack för instruktionerna, det ska helt klart övervägas. Borrhammare råkar redan finnas. :) Gallimatias: Tack för tipset, men jag hade tänkt mig att få lite rekommendationer genom att fråga här istället för att göra en relativt anonym sökning på nätet.
Marlen Eskilsson: GBG´s Uthyrnings AB vill svara på Kristin i Kålltorps varning: "Undrar varför denna kund "Kristin i Kålltorp" ska varna andra för oss?? Finns det ngn stans där vi företagare kan bli varnade för vissa kunder, som denna så hade vi varit tacksamma! För det första så har denna kund inte betalat dräneringsfakturan, bara en viss del, sedan bestridit den och den avser allt som vi har
kronan67: Hej! Funderar på att anlita JE Bygg i Mörrum, någon som har erfarenhet av dem?
seliass: Jag kan tipsa om Last & Gräv. De nyttjade jag när jag lejde bort delar av grävningen för min dränering. Väldigt smidiga att jobba med.
mångstekta: Det börjar nog vara svårt att hitta någon som vill och kan sånt nu för tiden... Det är nämligen ett helvetes jobb... =D förut fick man ju hänga som våder typ tapet men nu för tiden ska det vara samma våd på ligg runt hela badrummet och det gjorde ju inte saken lättare... är hörnet bara lite snett så går det åt helvete ganska så fort! men jag skulle höra med någon äldre
vildmärren: Det låter ju bra. Jag vill bara försäkra mig om att undvika lurendrejarna och klantskallarna. Nu har han fortfarande inte inkommit med en offert, fastän han var här och tittade i juli, det säger ju kanske något också...
Fixelix: Låter som att det är Varmt & Skönt i Stockholm AB? På Rejta så har de ju "lätt" blandade omdömen, antingen svidande kritik eller solskenshistorier, huruvida alla omdömen är av riktiga kunder eller inte får var och en själv bedöma... http://www.rejta.se/omdome/56532/Varmt+%26+Sk%C3%B6nt+i+Stockholm+AB
rocla: Jag vill varna andra för att anlita Wadköpings måleri AB i Örebro. De tar betalt för arbeten de inte ens utfört och vägrar åtgärda eller ta ansvar för fel de gjort. Färgen började lossna redan efter en månad...
Prosit: Jag kommer att behöva hjälp med följande moment för en nybyggnad, kanske redan nu ihöst - annars till våren. * Platta för källare, c:a 80 m2 * Källarmurar i Leca och Isoblock, sannolikt ingjutna kontreforer * Betongbjälklag/betongvalv ovan källaren, c:a 80 m2 * Platta för övriga huset, sammanhängande med betongbjälklaget ovan källaren, c:a 120 m2 Hela huset är tänkt att ha
brajt: Jag har handlat av både billigt vvs och billigt el .se och de slår ihop beställningarna till en order (hemsidan inte uppdaterad med det än). Har funkat hur bra som helst och finns inget att klaga på. Snabb och personlig service, har alltid varit lätta att få tag på!! Lite fattig info på hemsida men det vet dom om när jag påtalat det. Annars så får ni väl ringa för mer info. Har
Patrik_Hed: [citat] Hehe Ja, precis. Varför inte, bara lite roligt för att det är den första kvinnliga hantverkarföretagsida jag sett och givetvis finns det en blogg på den. Skulle du vilja påstå något annat? Givietvis finns de (hetro)killar som bloggar, men på 1 sådan kille kanske det går 10 tjejer. Rätta mig om jag har fel, men det är i alla fall uppfattningen jag har fått. //Patrik
anaemma: Hej Chrille_77 Har ni varit i kontakt med bfk bygg i Uddevalla ännu? Och i sådana fall var de bra och blev resultatet bra? MVH Emma
Semiproffset: Kan ni inte enas om betalning på plats när bilen kommer? Då slipper du oroa dig för att bli blåst och dem behöver inte tippa förens de har pengarna i handen.. Mvh
Freco: Det kanske inte finns de som marknadsför flera tillverkare? Det känns som att jag redan har valt Nibe så jag får väl specificera frågan till om någon vet av någon Nibe-återförsäljare i Umeå :D
Ekträ: Hej, skulle behöva tips på någon i Göteborgsregionen som kan gräva ett ca 30 meter långt dike (ca 60cm*80cm) till en häckplantering. Vad finns det för markentreprenörer som tar sådana här jobb?
HEM2121: Är det någon som har anlitat Niklas Rydéns Bygg AB i Pixbo? Är ni nöjda? Övriga kommentarer?
HEM2121: [citat] Ring skattemyndigheten och fråga! Har de ingen F-skatt kan du åka på att betala skatten också.
Suhagg: [citat] Intressant. Och lösullen som firman hade var något vettigt eller no-name? Vad pratar vi för pris per kvm du skulle få ge? Jag skulle få ge 10.200kr för 54st x 14.5kg Ekovilla. Då får jag göra jobbet själv. Nästan 100kvm.
Skåne-Mia: Anders Rydlund har jag försökt få tag på men han svarar inte. :-( Men tack för rekomendationen, då vet man att han är värd att jaga. Hehe.
jan_martinsson: Kollade just på rejta... Kul med företag som bara har femmor och ettor i betyg..... Känns så trovärdigt då!
Prosit: Om allt går som det skall kommer vi under hösten att dra igång bygge av en villa strax söder om Göteborg där vi kommer att anlita olika företag för olika moment. Vi behöver hjälp med planering, samordning av olika moment (inkl kontakt med Kungsbacka kommun) och byggledning när huset och hantverkarna kommer. Arkitekt, konstruktör, kontrollansvarig, markentreprenad och val av
rickard_fredriksson: Hej Kommer, med start kommande vår, bygga ett fritidshus i trakten av Arild. Jag har för avsikt att försöka stå för så mycket arbete själv som möjligt men kommer behöva ta en en hel del hjälp. Kan ni tipsa om duktiga och prisvärda: grävare - grundläggare? betongleverantör samt någon som kan fixa till ytan på plattan? elektriker som gärna låter kunden spika dosor, dra rör mm?