H
Hembygård: Hade en trevlig Irländare hemma hos mig för att titta på ett bygge av ett badrum. han ger ett bra och seriöst intryck och har fått två bra omdömen på rejat.se. Är det någon här som har anlitat Billy Limerick? Hur gick arbetet och hur blev resultatet?
0 svar · 3,1k läst
F
Fixartanten: I vårt fall var det en försäkringsskada i botten. Försäkringsbolaget tipsade oss om den samordnande firman.
3 svar · 1,6k läst
B
Blendis: Hej Söker med ljus och lykta efter en hantverkare i Helsingborgstrakten som kan bygga ett trädäck och ett uterum på ca 28 kvm. Kan någon rekomendera en bra firma son ni har erfarenhet av? Har varit på olika ställen där de säljer uterumssektioner men de kan/vill inte rekomendera någon som kan bygga ihop deras byggsatser q(;^;)p Men vi har inga krav på något specifikt märke eller så
0 svar · 1,4k läst
M
Mattias_Ronnblom: Tack för tipset!
3 svar · 3,3k läst
Swappe
Swappe: En slutbesiktning syftar mer till att undersöka om det är ok att flytta in eller ej. Dvs, vatten, el, värme osv..
6 svar · 2,6k läst
Glufsglufs
Glufsglufs: Är ju samma med el också, bara för att företaget har behörighet så betyder ju inte det att elektrikern som kommer har ett "estetiskt" öga eller gör allt rätt varje dag, varje gång samt en del egenföretagre eller småfirmor är så taskigt organiserade så att arbetet strular på både det ena och det andra viset. Dock blir ju det oftast elsäkert men men...
8 svar · 4,6k läst
V
Vine: Jag kan inte lämna gågra referenser, men fick precis en offert från ett företag i Sala. För oss känns det lite fel geografisk (vi ska bygga norr om Stockholm), men kanske någonting för er? FöretagKontroll Tillgänglighet Miljö Byggkonsult i SALA e Telefon0705810152 Mobil0705810154 Epostinfo@ktmbyggkonsult.se De skriver så här: "Det är svårt att uppskatta ett exakt pris utan att ha
1 svar · 3,2k läst
Å
Åttioettan: Vi har precis köpt ett radhus i Täby byggt -83 där tvättstugan är från byggåret. Vi planerar att renovera det på inrådan av bBesiktningsmannen (och även för vår egen skull då den är rätt mörk och trist) och söker nu en bra firma som kan utföra arbetet. Vi tar tacksamt emot rekommendationer på bra hantverkare i Stockholmsområdet som är anslutna till BKR/GVK och utför arbetet
0 svar · 1,6k läst
T
TommySweden: Hej Jag behöver putsa om husgrunden på vårt hus. Är det någon som har tips om någon billig hantverkare? Jag bor i Kullavik lite söder om Göteborg. Svensk eller utländsk arbetskraft spelar ingen roll, bara det är bra pris;)
0 svar · 1,9k läst
H
Henri: Magnux. Tack för informationen, Någon om Myspers Måleri, Göteborg?
2 svar · 2,2k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Prova med Snättringe Tak-service, snattringetak.se . Vi har anlitat företaget två gånger på två olika villor, noggrant arbete, trevlig och vi har varit mycket nöjda.
1 svar · 3,9k läst
L
luuf81: [citat] Det är en icke-bärande innervägg. Har fått OK av styrelsen i föreningen.
2 svar · 1,3k läst
H
Husflugan: Har du själv anlitat, eller känner du någon som har anlitat Solviks tak & puts AB och vill dela med dig av erfarenheter blir jag jätteglad om du skriver några rader. Tack!
0 svar · 2,0k läst
R
rickard1: Hej, Någon som har erfarenhet av Robert och Stefan Bygg AB? De kallar sig även för RS Bygg AB i Stockholmstrakten . med orgnr 556781-4644. tack på förhand/R
0 svar · 2,2k läst
Kaeg
Kaeg: Har en villa med tak på ca 140kvm och söker efter prisvärda duktiga takläggare för total helrenovering med byte av pannor, ny papp m.m. m.m. Tips på företag att vända sig till för att få offert?? Eller vilka ska man akta sig för här i Stockholms län?
0 svar · 1,8k läst
V
Vine: Kan någon rekomendera bra KA i Norra Stockholm? Har ingen ide vad man ska börja någonstans. Har frågat kommunen men de säger att de ger inte den typ av rekomendationer. Ni som har byggt kanske kan lämna referenser?:S
0 svar · 1,2k läst
F
Forbo: Ok, låter som att det kan vara värt det om man inte har bråttom och har behov av ädelträ-skivor någon gång:-) Blir lokala handlaren som får ta hem till mig, behöver dem nästa vecka...
5 svar · 2,6k läst
Z
zeltber: Jag är intresserad av liknande rekommendationer men dock med hjälp att putsa en spiktegelsfasad. Är det någon som har erfarenhet av detta? /D
1 svar · 1,5k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag har raderat inlägg från Kristina Örgev plus ett följdinlägg. Nu räcker det med inlägg från företaget här. Stänger tråden.
14 svar · 5,3k läst
·
W
Wildhearts: Tyvärr så har vi anlitat denna firma. Står nu med en dränering som är undermåligt gjort. En oberoende besiktningsman hade synpunkter på allt, sammanlagt 6 punkter. Vår källare är nu i mycket sämre skick än innan dessa "hantverkare" kom hit. Att de dessutom inte kommer som de lovat när vi framförde våra synpunkter eller hör av sig gör inte situationen bättre. Agneta Ahlstedt
7 svar · 3,4k läst
V
VVSare: Tjoo, Har varit på en del av deras kakeljobb och det beror helt på vem dom skickar till dig. Dom har en hel del klåpare som inte borde sätta plattor överhuvudtaget. Sen är där ett par duktiga killar också som vet vad dom sysslar med. Lite som att singla slant kanske :D
2 svar · 3,8k läst
M
Marcus-i-Västerås: Jag kontaktade BYGG OCH MARKSERVICE I MÄLARDALEN för att ta in offert på betongarbete. Ringde på en söndag, mailade över mina konstruktionsritningar och blev lovad att att de skulle återkomma inom kort. Redan dagen efter ringde de upp. Killen hade läst på mina ritningar och hade en del förslag på alternativa lösningar, det kändes bra. Jag fick dock en magkänsla av att killen i andra
5 svar · 5,5k läst
H
HouseWithAView: Hej! Någon som kan rekommendera en bra firma för badruumsrenovering i Linköping? mvh¨ Annie
0 svar · 1,3k läst
H
Henri: Tacksam för omdöme av målare för målning av väggar och tak i lägenhet. Benny Björkmans Måleri AB Mys Pers Måleri (Per Johansson)
0 svar · 1,6k läst
H
husjesper: Hej, hittade ni någon entreprenör för en totalentreprenad vid villatillbyggnad i Gbg? Kan ni ge ngn referens? Mvh Jesper
1 svar · 2,1k läst
V
verobar: Fler som har tips på bra takläggare i Roslagen? PM:a mig också om ni vill.
8 svar · 4,3k läst
F
freddeh: Är det någon som har erfarenhet av detta bolag för markarbeten?
0 svar · 1,1k läst
B
Budski: Hej, Vi har anlitat http://www.bladbylundgren.se/ . De gör inte bara ritar utan kan också ta en totalentreprenad vilket vi tycker är possitivt De har ritat up ett förslag men inte börjat jobba med trädgården än. Hitills har det varit possitivt men som sagt är vi fortfarande på plannerings stadiet.
5 svar · 2,3k läst
shogo99
shogo99: Det finns det inte några besiktningmän att rekommendera i detta området?
1 svar · 1,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.