T
Turbo X: Har använt en sealer från Capton och det blev inte bra. Någon som vet vad man ska underhåll / fräscha upp ytan med för medel
0 svar · 1,3k läst
F
fuktitorp: Tänkte höra här om det än någon som har erfarenheter av Millers Kaspars (http://millerkaspar.com/)? Bra erfarenheter likväl som dåliga är så klart av intresse.
0 svar · 1,8k läst
H
highstream: Jag har mycket bra erfarenheter från Roberts El samt Exxel El
1 svar · 1,8k läst
H
Henri: Jag kan verkligen rekommendera Starkes Bygg AB, Hildedalsgatan 200 B, 417 05 Göteborg. Tfn 031-22 97 18. De har specialiserat sig på fönsterbyten och är både kunniga och pålitliga.
1 svar · 1,9k läst
Ä
Ängby_Jerka: Hej! Jag vill bara lägga mig i denna debatt för att skapa lite balans. Vi anlitade Renovatis under sommaren 2009 för en stor renovering av vårt nyköpta hus, renoveringen innebar bla ett nytt badrum samt totalrenovering av väggar, tak, samt el på ett våningsplan. Vi är mycket nöjda med arbetet och vi upplevde arbetarna som både proffsiga och mycket trevliga. Självklart så förekom det
15 svar · 5,0k läst
A
aikod: Jag ska låta måla om ett rött hus i Uppsala med Falu rödfärg. Är det någon har anlitat någon firma för detta och är nöjd/missnöjd? Det finns ett par som sysslar endast med rödfärgning, men de verkar mest inriktade på industi- och lantbruksbyggnader. Det här är tyvärr ingen lada, utan det är ganska mycket finlir med dekorationer mm. Det är ca 400 kvm...
0 svar · 2,3k läst
Y
Yokto: Testar om det går att återuppliva den här tråden......Är det någon som nu har erfarenhet av garageportar från Mindörr?
1 svar · 2,8k läst
platon1980
platon1980: Har nu äntligen köpt hus. Skaffat arbete för resten av livet. Behöver tips på takläggare i Norrköping.
0 svar · 2,1k läst
H
highstream: Riktigt snyggt!
11 svar · 2,9k läst
·
N
Nexussix: Letar efter bra målare för att måla villafönster utvändigt. Bor i Älvsjö. Någon som kan ge tips?
0 svar · 2,0k läst
H
hyllplan: Hej, Nån som vet nån duktig glasmästare i Sthlms-trakten? Jobb i Hässelby Villastad Mvh, Johan
0 svar · 884 läst
K
Kristin i Kålltorp: Vill varna dig för en firma som heter Gbg's Uthyrnings AB. Jag anlitade dem för min dränering. Fick en offert på jobbet men mycket av sakerna som skulle ingå sades bara muntligt. När jag ringde och påpekade att de inte var med i offerten sade Johan Henriksson "att det ordnar sig, jag har ju sagt att det ingår". Under pågående arbete så förnekade han att han hade sagt alla dessa saker
2 svar · 3,9k läst
Y
yxxikaxi: kolla nvi-vvs i göteborg, jobbar mest åt privatpersoner.
7 svar · 1,6k läst
D
Dragpassaren: Det finns ett helt gäng med timmermän i värmland, finns en förening Byggnadsvård i Värmland, där kan du söka. mvh
4 svar · 2,9k läst
S
Smurfolina: Jaha! Då har jag haft mitt sista samtal med T. Min kusin är vän med honom så på den vägen kom jag i kontakt med T för 2,5 månader sedan. Första samtalet utlovades bästa servicen pga han känner min kusin (fjäsk). Den första lediga tid var då i aug. Två veckor senare när jag bestämt mig kunde det först ske i okt. Ok fine sa jag och sa att då kör vi i okt (trodde vi var
19 svar · 13,7k läst
M
malin_ter: Hej Vi ska bygga hus i Bollebygd och undrar om det är någon som har tips på en bra kontrollansvarig (kvalitetsansvarig) som är verksam i Bollebygds kommun? Mvh Malin
0 svar · 2,3k läst
F
frodan: jag ha lite olika enklare sysslor som behöver göras är det någon som har rekomendationer?
0 svar · 1,3k läst
F
frodan: Vill kolla iså fall upplevelser ifrpn detta?!
0 svar · 2,0k läst
B
Blurb: Haha andra vintern.. Nä men har gjort en provisorisk lösning så länge som funkat, var svårt att överhuvudtaget få någon att komma hit och titta på't i vintras. Men nu är som sagt fönstret fixat, ska se om vi kan få samma plåtslagare att komma hit och titta igen
10 svar · 3,7k läst
X
Xekich: Kan ju puffa upp denna fråga eftersom jag också undrar lite kring dessa, pålitliga?
1 svar · 2,5k läst
A
alex2222: Hej, Någon som har tips på företag som bygger murar och trappor i och runt alingsås. Ca 10m Stödmur och en bred trappa på 4 steg som skall ersätta befintligt i Slipers.
0 svar · 1,5k läst
P
pwiner: Hej Vi tänker göra ett större ventilationsjobb på vår nyinköpta villa från -77. Det innebär (troligen) luft-luft, FX-system och Trygghetsvakten Vind. Nu behöver vi förslag på företag i Höganäs/Helsingborg-trakten som kan utföra det här jobbet till ett bra pris och utmärkt kvalitet. Några förslag? Mvh Patrik
0 svar · 1,2k läst
A
alyssa: Söker efter ett pålitligt och kunnigt gräv och schaktings företag för att gjuta platta på mark. Någon som har en rekomendation till seriöst företag i Nordvästra Skåne? :)
0 svar · 1,0k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Söker någon för att ta bort en oljetank ur källare strax utanför Malmö... Någon här som känner till någon som sysslar med denna typ av jobb ?
4 svar · 1,9k läst
W
white_cheese: Passar på att fråga - eftersom era arbeten förhoppningsvis är utförda nu, och jag är på jakt efter stensättare i samma område - vilka företag valde ni, och blev ni nöjda med resultatet?
3 svar · 5,7k läst
B
Boye: Hej, någon som har anlitat Micke J Målare i Enköping och vill dela med sig av sina erfarenheter?
0 svar · 2,6k läst
O
olahakan: Hej, Behöver hjälp med att konstruera och beräkna två avväxlingar av bärande tegelväggar i ett stenhus från slutet på 30-talet beläget i Lomma. Någon som har någon att rekommendera?
0 svar · 3,6k läst
C
Cancellara: Se Boverkets hemsida http://www.boverket.se/Bygga--forvalta/hitta-kvalitetsansvariga-kontrollanter-intygsgivare/
1 svar · 1,8k läst
N
Nillinsim: Vi gjorde kupor förra året själva, samt att vi flyttade en bärande vägg, konstruktions ritningarna kostade oss cirka 3000 och KA:s tid togs via timmpenning på 500 + moms och han skrev sammanlagt cirka 1,5 timmar. Eftersom vi var noga med att fota dokumentera så var han förbi två ggr och sedan gick igenom foton och godkände skickade in. Hör runt efter fler offertar. angående att vara
5 svar · 3,0k läst
L
lemumba: hej kan rekomendera furulunds måleri i furulund bra o pålitlig vet detta då han utfört ex antal jobb åt mig
1 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.