T
Tonka: Hej. Skulle vara intressant att få in erfarenheter av de som valt att stänga av sina spabad i vintras. Gick det bra eller gick något sönder? Tillvägagångssätt (hur tömdes vattnet, vilka delar monterades bort etc)? Kan vara värdefull information som funderar på detta inför nästkommande vintrar.
0 svar · 999 läst
wildeside
wildeside: [citat] Sätt tejp över sågstället och kör hålsågen baklänges en stund så att ytan blir perforerad. Borr halva djupet från ena hållet och resten från andra hållet. Det minimerar flisningen.
3 svar · 2,0k läst
K
Krille4: [citat] Tror du missförstår länken - du menar alltså att föräldrar och även förskolan kan få böter om man inte låter ytterdörrarna vara olåsta eller kan öppnas av barnen själva? Då skulle i stort sett varje förskola bötfällas varje dag och antagligen väldigt många föräldrar också ;) /Krister
374 svar · 73,4k läst
·
P
Anonymiserad 134940: [citat] Ja, kanske får testa den modellen ändå. Brukar bli bra förbränt om jag låter allt brinna ur. Ibland måste jag strypa då det kan bli väldigt varmt i badet. Men normalt är det fint förbränt. Men dessa billiga slår igen direkt dvs sugförmågan blir dålig direkt.
2 svar · 3,1k läst
J
jonaserik: Mera bilder på ditt problem
1 svar · 2,3k läst
V
Villaägarenr1: [citat] De förstår jag. Hur lätt som helst stt laga.
4 svar · 5,5k läst
rampante
rampante: Löste det med en lång SMA-antennkabel - drog fram den till ungefär halva poolens längd - så nu blev det mycket bättre
2 svar · 1,7k läst
·
R
Robjoh198: Denna pvc koppling sitter fast rejält… Går denna att skruva loss eller behöver man säga av den? Det är en koppling som sitter precis under en poolskimmer. har försökt ta i med polygrip på den räfflade mörka delen. Någon som stött på denna tidigare?
0 svar · 974 läst
·
M
Måke: Fick igång det, efter att jag lyft/skakat på slangarna till tilloppet för motorn, så pumpen ”dränktes”, och inte längre sög luft. QUOTE="Måke, post: 5248893, member: 146578"]Hej, tömde mitt spabad på vatten i höstas, dammsög och blåste ut allt vatten ur alla rör/ventiler. Har idag fyllt upp det igen och drog på pumpen. Pumpen går, och låter som den får vatten, samt ser
1 svar · 2,2k läst
A
Ahwan R: [citat] Tack för svaret
2 svar · 1,0k läst
F
Fideliox: 14 år gammal tråd.. :crysmile: Men jag har liknande problemen. Har en nedsänkt ovanmarkspool i trädäcket och cirkulationspumpen ligger sådeles under trädäcket. Låter ganska mycket så har funderat på att göra något åt det. Typ ta en stor plastback och klä med ljuddämpande skum på insidan och trä över pumpen.
6 svar · 18,3k läst
J
jonaserik: Inget svar än. Det finns företag som kommer hem och svetsar liners, försök hitta någon på nära håll. Fråga gärna en poolfirma.
1 svar · 1,5k läst
A
Anderscurl: Ca 1kW i förbrukningen när cirkulationspumpen går och bergvärmen balanserar värmen i polen. Brukar behöva köra ca 6h / dygn för att hålla 30 grader. Kan jag spara överföringsavgiften och energiskatten i snitt genom att enklare aktivt styra när på dygnet det köra så bör jag kunna spara ca 500kr / år utan att påverka komforten. ROI på max 5 år kan det vara värt för att få mer
10 svar · 5,2k läst
·
V
växelventil: Grävde mina gropar Och mycket lera som var riktigt hårt så kommer återfylla med samma fraktion när jag återfyller med 8-16 i botten och duk runt plintarna.
45 svar · 19,8k läst
·
bjolo360
bjolo360: [citat] Fångar cellplast upp ojämnheter, den riskerar inte att knäckas? (Blir väl mindre risk med.stenmjöl iofs)
2 svar · 1,5k läst
M
m@nge: Min två är gamla poolrobot frisbee (https://www.bauhaus.se/poolrobot-swim-fun-frisbee-fx2?gclid=CjwKCAjwgqejBhBAEiwAuWHioL2cv9RghvXhoKOyqRlgNuDN_1kbHygtCX1MV1kS_kBLyC3ip9fr8xoCX8AQAvD_BwE#go-to-description) verkar inte ta emot laddning längre. Antingen är batteriet kaputt eller också är laddaren dålig. Är det någon som vet vad själva kontakten heter? Man har ju en mängd olika laddare
0 svar · 1,1k läst
richardtenggren
richardtenggren: Frun fick för sig att köpa ett begagnat spabad, ett Arctic Spa Fox, som verkar vara ett relativt påkostat spa, men några år på nacken. Enligt tidigare ägare så bytte man ”elcentralen” till en Gecko IN.XM2 för några år sedan, men nu när badet skulle startas upp så fanns det plötsligt ingen värme. Jag öppnade värmaren för en okulär kontroll och att det finns problem gick fort
0 svar · 1,2k läst
·
Vermilion
Vermilion: [citat] Har funderat på det med men tänkt att det är helt enkelt för mycket jobb och borde vara rätt mycket dyrare. Det är dock samma sak som de på badhusen använder. Går det inte med en presenning så lär det bli detta.
4 svar · 1,7k läst
A
ArvikaBRF: Har ingen affär på behörigt avstånd som tillhandahåller 16mm, och beställer man online blir frakten omänsklig.
3 svar · 1,6k läst
PeeZii
PeeZii: Hej! Är i full fart med att sätta upp min pool från nettopool och har nu gjort en blunder. Missade packningen för belysningen som ska sitta mellan liner och stomme(lamphus). Det stod inget om den i beskrivningen och jag var inte tillräckligt uppmärksam på bilden. Nu har vi fyllt poolen ca 25-30 cm, linern börjar bli fint sträckt. Frågan är då hur jag får på packningen med minsta
0 svar · 931 läst
P
Pistol: [citat] Hej, Tänkte beställa en Pool Lab 2.0 men hittade ett kalibreringskit till Blueconnect som jag tänkte testa först. Får se vad som händer. Tack!
2 svar · 2,7k läst
·
E
emedu: Vi håller på att bygga pool och jag funderar på om måtten på teknikrummet räcker. Dessa produkter och kopplingar såklart har vi som ska in i teknikrummet kan vara något jag missat, helt ny på detta. Pump nordpool 0,5hk 220V/50hz Sandfilter nordpool V500 topventil Saltklorinator Zodiac Expert 10 Måtten vi hoppas räcker. 94-115cm djup 100-110cm hög, går inte justera mer. 200-250cm bred
0 svar · 3,4k läst
·
D
Dallastower: Har fått problem med displayen efter uppstart för säsongen Tror att en bild säger mer än 1000 ord här. Så här ser temperatur ut. Känns som att det blir streck påverkar fel ställe på displayen? Skulle tippa på att temperaturen är strax över 20 här. [bild] Och så här om jag trycker på Menu [bild] Halvt M här. Vad kan ha hänt? Fukt ? Tips på vad man kan göra? Har testat att
0 svar · 1,6k läst
·
B
burton666: Jag köpte en 4x8m stålramspool förra året som i nuläget står på gräsmattan nedanför en slänt. Problemet som jag upptäckte var att poolen hamnar i skugga ganska tidigt på eftermiddagen då det finns en hel del träd i närheten. Jag funderar därför på om det skulle gå att flytta upp poolen i slänten så att jag skulle kunna bygga ut mitt trädäck runt poolen istället. Min fråga
0 svar · 1,7k läst
·
N
Niq: På Euro toys har dom ganska mycket reservdelar. Tror det blir svårt att hitta lokalt. https://www.eurotoys.se/site/Bestway.asp?site=2907&v3=Reservedele Dålig hemsida
1 svar · 1,4k läst
M
Markus8: [citat] Ja det är väldigt sant det, ibland tänker man inte tillräckligt långt
2 svar · 1,7k läst
O
Ocuf: [citat] Ja jag är också förvånad över hur mycket vatten det kommit. Den är 1.2m djup och vattennivån ligger på 1m, strax under inloppet.
7 svar · 5,5k läst
@
@home: Någon som har koll på ett företag som kan reparera/serva ett spabad från Folkpool. Det är ett Meridian @home och pump två har nypt (redan bytt en gång på 9 år), nytt spalock behövs, locklyften har ett trasigt fäste, flera leds i belysningen har lossnat, tröga reglage, etc. Känns som mer och mer rasar på ett "icke-china" från folkpool som är från 2014. Är det ens lönt om mer och
0 svar · 1,6k läst
A
Amaryllis92: Har precis köpt en poolvärmepump som man använder stickkontakt till. Vi har 20 A och uttag på fasaden, det står såhär i manualen b. Jorda maskinen väl.. Vad menas med det? Och hur ska vi göra? Vi tänkte använda eluttaget på fasaden. Är en Aquaheat Pro Mini 6
0 svar · 1,2k läst
Z
zombi: Hej. Köpte en sådan poolvärmepump.I installationsmanualen står det den ska bultas fast i ungerlaget med M10 skruvar men pumpen står på plastfötter,ingen möjlighet alls för fastskruvning.Pumpen väger en del så kanske den blir stabil ändå. Låta den bara stå på markplattor? Mvh
0 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.