Hej!
Är i full fart med att sätta upp min pool från nettopool och har nu gjort en blunder. Missade packningen för belysningen som ska sitta mellan liner och stomme(lamphus). Det stod inget om den i beskrivningen och jag var inte tillräckligt uppmärksam på bilden.
Nu har vi fyllt poolen ca 25-30 cm, linern börjar bli fint sträckt. Frågan är då hur jag får på packningen med minsta tidsförlust utan att riskera att förstöra något. Som jag ser det har jag tre alternativ:
1. Skär två snitt i ett plus i linern med några cm till godo åt alla håll för att försäkra mig om att snittet inte blir för långt när yttre delen av lamphuset sen ska på plats. Via den springan pillar jag fast packningen och får den rättvänd med hjälp av skruvar.
ORO: när jag gör ett vågrätt snitt kommer möjligen vikten från vattnet göra att linern repas upp ännu längre. Frågan är alltså hur stark linern är vid ett snitt som detta. 0,8mm liner. Input?
2. Plocka av topp-rälsen, hänga ner linern, sätta på packningen, hänga upp linern och sätta på rälsen igen.
ORO: orkar vi hänga av och på linern igen? Är det så tungt att plåtväggarna viker sig inåt?
3. Det säkraste alternativet som dock förstör mycket i tidsplanen. Tömma poolen ner till typ 10cm, därefter av med liner, fixa packning, på med liner igen.
Vad tror ni om alt 1 och 2?
Tacksam för alla tankar. Gissar att många säger ”gör om, gör rätt”, men hoppas på mer detaljerade svar varför alt 1 eller 2 inte kommer fungera isf