Kolla noga så att vägen du tänker köra i stan inte är avstängd. Aktuell info finns här:

https://trafikgoteborg.se/

Lättast blir nog NK-garaget, Heden eller runt Ullevi i dagsläget. Garaget i Nordstan är trixigt att hitta till i dagsläget, men har garanterat plats. Scandic har egna platser.

Nu sitter jag mer och funderar på varför tåg absolut inte är ett alternativ... Av ren nyfikenhet givetvis!

H
Jag sitter och funderar på vad det är för jobb.. Glöm inte meddela i tråden hur det gått med intervjun.

Lycka till!

Jag funderar mer på om det finns restaurangvagn på tåget.
A la carte eller på bricka:thinking:

F FRS05 skrev:
Ska till Scandic Europa vid centralstationen imorgon. Vart parkerar jag lättast? Behöver inte vara absolut närmast men vill vara säker på att jag får en p-plats. Så jag slipper illa runt en massa.:D
Centralstationens långtidsparkering. Brukar alltid finnas lediga platser där.

Staffans2000
D datpsu skrev:
Jag funderar mer på om det finns restaurangvagn på tåget.
A la carte eller på bricka:thinking:
De försvann för tjugo år sedan. Nu är det microugnsuppvärmd prefabricerad plastinpackad föda som gäller.

C C.Lundin skrev:
Det är inte ovanligt att sitta två timmar i trafiken kring centrala delarna, en kvart kör du inte ens förbi Nils Ericsson-terminalen på.
Men givetvis håller jag med om att tåget är mycket bättre.
Billigare, snabbare, smidigare och man kan jobba samtidigt.
Det beror helt på vilken riktning. E6 norr brukar inte vara så stökigt. Jag kör ganska ofta dessa sträckor. Men klart enklast att köra till är Ullevi, då slipper du alla byggarbetsplatser. Det är en enkel promenad därifrån

Parkering ordnad. Anlände 16.50 till parkeringen någonstans kring gamla Ullevi. Var inte så mycket kö, värre i södergående riktning. Sen lite tid att skaffa Göteborgs stads parkeringsapp. Så en väntan i 20 mi uter i bilen. Sen går jag till intervjun där de söker efter en tekniker.

• Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Då hoppas jag att du inte är dansbandssångare till professionen.
Hur som helst -lycka till!

F FRS05 skrev:
Sen går jag till intervjun där de söker efter en tekniker.
Hur gick det, fick du jobbet?

KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Hur gick det, fick du jobbet?
Vet ej ännu, det får jag veta i nästa vecka någon gång

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.