647 läst ·
8 svar
647 läst
8 svar
Lugna katterna vid resa
Hur långt ska ni flytta? Brukar de ogilla (bil)resor? Hur många handlar det om?
Vi har alltid bara stoppat in dem i bilen i varsin bur. Vissa verkar inte att ha brytt sig medan andra visat uppenbart missnöje, men det har de fått tåla.
Vi har alltid bara stoppat in dem i bilen i varsin bur. Vissa verkar inte att ha brytt sig medan andra visat uppenbart missnöje, men det har de fått tåla.
Fellingway eller vad de nu heter säljer en spray som ska vara lugnande för katter som ogillar bilresor. Ska vara starkt lugnande. Har aldrig testat själv. Samtliga katter som jag har haft hatar att bli instängda i buren och den första delen av resan när jag kör ut på småvägar som svänger och bumpar mycket men så fort det blir motorväg så lugnar de ner sig och somnar rätt fort. Så står man ut med mistlurshelvetet en stund så är det väl bara att packa in en massa katter i långtradaren 😉 och köra.
Vi flyttar 80 mil, vissa tycker resor är ok, andra inte men nu är det jäkligt långt och vill göra det så bra som möjligt.Alfredo skrev:
7 katter handlar det. Fördelar de på 2 bilar alt 1 husbil.
Skulle kanske kunna slänga med dem med flyttningsbyrån 🤣🤣 skämt åsido, ska absolut kolla upp detta spray. Tack så mycket4774 skrev:
Fellingway eller vad de nu heter säljer en spray som ska vara lugnande för katter som ogillar bilresor. Ska vara starkt lugnande. Har aldrig testat själv. Samtliga katter som jag har haft hatar att bli instängda i buren och den första delen av resan när jag kör ut på småvägar som svänger och bumpar mycket men så fort det blir motorväg så lugnar de ner sig och somnar rätt fort. Så står man ut med mistlurshelvetet en stund så är det väl bara att packa in en massa katter i långtradaren 😉 och köra.
Kolla om veterinären har några tips. Vi fick ett lugnandes medel utskrivet som de ville att vi skulle ge en katt inför ett besök. Nu var det slutsålt så vi testade det aldrig. Kanske har de något man kan använda vid en sådan här långflytt. Sen är jag egentligen lite tveksam till liknande preparat men vid ett sådant här tillfälle kanske det är motiverat. Det finns även olika typer av åksjukemedel för katter.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 823 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 823 inlägg
Klicka här för att svara