2 931 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Drönare, vad ska man ha?
Jag känner en som har skog och använder en Pro 2 för att kolla efter stormskador och han hävdar att 6 km är inga problem.FredrikR skrev:
Imponerande om det stämmer, men visst i miljö med färre störkällor så kanske. 👍maxmsm skrev:
Går väl även att göra en "FCC modd" vilket jag tror tar bort begränsningen på uteffekten.
Bara upp på 500 meter och ha antennen rätt riktad och inga störningar. Kör upp mina och kollar efter skogsbränder.
Kört 3,6km med bägge mina DJI.
Hade nog gått längre.
En mini2 skulle jag inte välja idag då kameran är så dålig
Kört 3,6km med bägge mina DJI.
Hade nog gått längre.
En mini2 skulle jag inte välja idag då kameran är så dålig
Nu minns jag inte om det är skogsägarens som gör en RTH om den tappar kontakten med sändaren men någon av vännerna säger att deras gör så, jag har köpt en mini som jag ska börja prova lite med när jag har köpt en nyare mobil som kan hysa programvaran...FredrikR skrev:
Tror alla DJI gör rth. 👌maxmsm skrev:
Yngsta sonen visade mig...."nu tappar vi snart kontakten..." Men han hade gjort det förut och bilden kom tillbaka och hem kom den. 🫣😎
Vad kan hända om man inte registrerar sej?FredrikR skrev:
Det känns lite suspekt att myndigheterna ska ha denna info om det inte behövs körkort.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Ok, förstår nu att jag inte borde vara så imponerad över HD-upplösningen på Mini 2 som jag upplever som knivskarp. Ändå konstaterat att den duger bra till att skapa översikter över vår skog, i tillräckligt hög upplösning och även i 3D via andra tjänster. Men visst jag förstår att man har olika ändamål med dessa små drönare.
Absolut, den duger till mycket!H Harald Blåtumme skrev:Ok, förstår nu att jag inte borde vara så imponerad över HD-upplösningen på Mini 2 som jag upplever som knivskarp. Ändå konstaterat att den duger bra till att skapa översikter över vår skog, i tillräckligt hög upplösning och även i 3D via andra tjänster. Men visst jag förstår att man har olika ändamål med dessa små drönare.
Jag var tämligen nöjd med min Mini, även om min Mini 3 Pro är vassare i alla aspekter.
Det var väl mer en jämförelse mellan att köpa en Mini 2 eller Mini 3 nu, där @Pligg85 skulle välja den bättre kameran.
Varje köpare får göra sina egna val.
Klicka här för att svara