2 931 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Drönare, vad ska man ha?
Sida 1 av 2
Jag har börjat snöa in på drönare, och eventuella affärsidéer kring dess användning. MEN för att ens kunna börja fundera ordentligt, så behöver man lära sig flyga med en. Har varit inne på att skaffa en controller, typ radiomaster eller liknande och köra simulator ett tag. Men sen såg jag att Dji mini 2 säljs för 2999kr. Och som jag förstått det kan man inte koppla ihop dji controllern till simulator typ liftof.
Har ni några andra förslag på en prisvärd och nybörjarvänlig drönare?
Har ni några andra förslag på en prisvärd och nybörjarvänlig drönare?
Fantastiska maskiner!
Har en Tello, en Spark, en Mavic Pro 1 och en Mavic 2 Zoom.
Har en Tello, en Spark, en Mavic Pro 1 och en Mavic 2 Zoom.
Bra val och som sagt, du behöver inget kort för den och kommer snabbt bli vän med den.
Däremot är det en bra ide att gå igenom Transportstyrelsens utbildning inför att ta kortet. Den är gratis och innehåller en del bra information för nybörjare.
(Sedan behöver även en Mini kort om man kör större batterier eller ens sätter dekaler på dem)
Däremot är det en bra ide att gå igenom Transportstyrelsens utbildning inför att ta kortet. Den är gratis och innehåller en del bra information för nybörjare.
(Sedan behöver även en Mini kort om man kör större batterier eller ens sätter dekaler på dem)
Detta gäller DJI Mavic Pro:galento skrev:
" Räckvidd och Flygtid: Drönaren har en imponerande maximal räckvidd på upp till 7 kilometer (beroende på miljö och regleringar) och kan flyga i upp till 27 minuter på en enda laddning."
Du kommer dock inte 7km... Det står 12km eller nåt sånt på min Mini 3, men kommer en bråkdel av det, har med uteffekten på sändaren att göra.maxmsm skrev:
Reglerna är sådana att du ska registrera dig, sen är det upp ägaren att göra det.
Jomen, men det får man oftast inte eftersom man måste ha fysiskt uppsikt över drönaren (line-of-sight).maxmsm skrev:
I länder där det är tillåtet med goggles funkar det däremot utmärkt med långa avstånd.