I
Någon som vet hur/om man kan stoppa Ask från att göra sig till min startsida och sökmotor?
Jag använder Mozilla Firefox som startsida och Google som sökmotor. Men Ask ändrar i inställningarna hela tiden, börjar bli jobbigt det där.:mad:

Avinstallera Ask från datorn.

I
Lips74 skrev:
Avinstallera Ask från datorn.
Har jag gjort. Jag har också sökt igenom datorn och tagit bort allt som har Ask i filnamnet. Ett jäkla jobb bara det, kom ju upp sånt som mask, rask m.m.
Har varit inne kontrollpanelen " lägg till ta bort program" också men där finns det inte, kan det heta nåt annat?

I
Exakt så. Jag ska prova det senare, mitt bredband ligger nere för tillfället, kör med mobilt modem just nu och kan bara köra med en dator. Behöver nog två för att följa anvisningarna rätt.
Tack!

I
Nu är mitt ADSL öppet igen, har redan hunnit återställ 4-5 gånger. Konstigt att det inte hände en enda gång igår när jag körde med mobilt modem, samma operatör. Är det bara en tillfällighet?

Vilket program är det som lägger till ASK, minnet är svagt men har sett det några gånger vid uppgradering.
Tänk på att du vid uppgradering av "det glömda programmet" måste du kryssa bort rutorna för att installera ASK annars dyker det upp igen.
Finns många program som vid uppdatering vill lägga till egna browsermenyer, sökfunktioner, etc.

AndersS skrev:
Vilket program är det som lägger till ASK, minnet är svagt men har sett det några gånger vid uppgradering.
Oftast Java.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.