Jag kan ev. börja jobba som kökssäljare på en av de bekanta kedjorna. Jag skall lämna besked på Lördag om huruvida jag vill ta steget vidare att börja jobba. Allt låter kul för mig men med undantag från lönen, o det är inte lönen som sådan antar jag utan möjligheterna till att kunna sälja. Jag tror inte det står folk o bankar på dörren varje morgon, jag vet hur dött det är när man besöker dessa butiker. Det är också ett yrke där man lägger väldigt många timmar på lösa trådar, alltså kanske ritar upp kök gång på gång o där kunden går vidare med annan leverantör eller avstår helt. Samt en hel del sena kvällar o helger. Grundlönen var 18' o provisionen 10% på TB1 (Förhandlingsbart) Någon som har erfarenhet av provisionförsäljning och eller köksförsäljning som kan ge lite inputs?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.