Hej på er,

Jag funderar på att byta bil, men har lite svårt att bestämma mig för vad jag skall ha.

Fyrhjulsdrift och lite högre är något jag vill ha, är dock inte så förtjust i SUV.
Kombi och en som får dra skapligt mycket 1500kg å över kanske ( har inget släp eller husvagn själv, men det är alltid bra att ha möjligheten...)
Tror jag vill ha en Diesel...

Letar antingen efter nytt eller en bättre begagnad max 6000mil.

Jag har börjat begränsa mig lite och är nu inne på Volkswagen Alltrack, Skoda Scout eller Subaru Outback

Någon som har bra eller dåliga erfarenheter av dessa??
Vad funkar bra och vad funkar dåligt?

Korvgubbe
Jag har enbart haft Subaru de senaste 15 åren och jag kan inte annat än lovorda dem. Jag har inget negativt att säga om bilarna.

...och så är det ju för alla andra subaruägare också. Ligger det knark i handskfacket när man köper bilarna eller vad är hemligheten egentligen? Jag har provsuttit men kom inte längre än så, tyckte det var plastigt och konstigt..... men eftersom ni som kör bilarna är konstigt eniga om att det är bra bilar så ligger det nog något i det.

Alltracen skulle jag passa mig för helt enkelt för att passater rostar i hjulhusen, antar att det gäller även alltracken.

Alltrac är väl lika hög som en vanlig v70.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.