Olja & El
Immobil: Läs mitt svar här: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=43852 :)
AlfM: Hej igen PeO! Alla oljepumpar har ett filter! Om det finns någon servicemanual till din brännare vet jag inte. Men eftersom du inte har något filter före brännaren, så fastnar allt "möget" i ditt oljepumpsfilter. Jag förutsätter att du kan lokalisera oljepumpen på din brännare. Det är dit som dina anslutningar är kopplade till. Normalt har du en kåpa som är fäst med 4 skruvar.
peo: Nu är det sotat och igångsparkat, och efter ett missöde med en torr och gammal slang som funkade bra när jag själv provkörde, men som sprack när sotarn var här och bad mig starta upp brännaren ("bådas fel" - eftersom kranen på oljeledningen in var stängd vid start, men slangen var det nog hur som helst dags att byta), så verkar allt fungera bra.. Hursomhelst jättebussig sotare som