Kan någon ge tips på var jag hittar ovanstående, alltså en stång där man kan ha lite krokar att hänga lite prylar på samt en hållare för hushållsrulle, liten hylla att ha lite kryddor på m m. Inte IKEA,s dom har jag sett och tycker dom faktiskt ser lite "billiga" ut om man nu får säga så. (Har förresten IKEA,s kök Nexus ek och är jättenöjd med det så alltså inget agg mot IKEA).

Jag har en "prylstång" från Verner & Verner. Den tycker jag är jättefin med deras köksredskap på. Vet inte om de även har fina kryddhyllor och hushållsrulle.

/TLA

Varför inte bara köpa metallstång av något slag och fästa? Fästen för cafegardinstänger borde vara lagom.

Rund, platt, armeringsjärn... allt beroende på vilken stil du vill ha!

Delarna att hänga upp finns ju i en sjö av olika modeller så gott som överallt.

Jag igen! :)

Glömde att nämna en sak utifall att det kan ge dig några ideer. Vårt kök är "In progress" men min tanke var att helt enkelt fräsa ut för ett par dolda fästen i en smalare list eller planka och fästa redskapsstången under denna. Så att det blir som mormor handukshängare med hylla ovanför men mycket modernare och mer praktisk. På så vis får jag plats med alla kryddor, oljor ovanför och samtliga redskap på en och samma gång. Hyllan ska absolut inte vara för djup!
Är så trött på att behöva flytta omkring burkar och flaskor för att hitta.

Guns skrev:
Kan någon ge tips på var jag hittar ovanstående, alltså en stång där man kan ha lite krokar att hänga lite prylar på samt en hållare för hushållsrulle, liten hylla att ha lite kryddor på m m. Inte IKEA,s dom har jag sett och tycker dom faktiskt ser lite "billiga" ut om man nu får säga så. (Har förresten IKEA,s kök Nexus ek och är jättenöjd med det så alltså inget agg mot IKEA).
Beslagdesign har, i mitt tycke, mycket snygga relingsystem, det finns två olika varianter, en modernare "Linero" i alu-look och en mer traditionell som heter "Rustik" och den finns i krom, mattkrom, mässing och oxid.
Till Linero finns en massa tillbehör som tex. knivhållare, kokbokshällare, filterhållare, bestickkorg, diskställ, hyllor, krokar osv osv.
Själv har jag rustikmodellen i oxid med släta ändknoppen och utan några som helst övriga krusiduller eller tillbehör då jag bara ville hänga handdukar över stången som fö. finns i två längder 60 och 100 cm. men det finns skarvstycken som gör att man själv kan välja hur lång stång man vill ha :)

//Christina.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.