1 721 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Samsung - LG
Vad är egentligen skillnaden mellan dessa 2 märken när det gäller kyl/frys paketet med ismaskin? Förutom priset då. Bägge går att få i vitt och metall (vet inte om det var aluminium eller rostfritt när det gällde metallfärgen). Dock kan det skilja upp till 6000:- beroende på var man köper den, i metall looken då. Samsungs kan man köpa för 13990:- och LG:s 18-20000:-. Förstår inte heller hur det i sin tur kan skilja på 4000:- mellan vit och metall. Samsungs vita går att få för 9990:-. Någon som vet? Är det trenden som gör den så pass mycket dyrare?
Kan inte ge dig något svar på vad som skiljer, men jag kan ge dig mina erfarenheter av den LG-kombo vi köpte - LG Side-by Side GR-L207GXGA.
I mitt tycke så har den vettig kylskåpsinredning, och en underbar kladdfri rostfritt-imitation - Inox. Anslutning till vattennät med filter (totalt meningslöst där jag bor, ett av landets godaste vatten). Dessutom går vattnet genom ett litet 'element' i kyldelen, så dricksvattnet är alltid kylskåpskallt. Is/krossad is/vatten alltså. Funkar hur bra som helst. Har vid enstaka tillfällen blivit isstockning i öppningen över glaset - lätt åtgärdat!
Nu har ju vi en separat frys uppe, så den lilla (halvbredd) frysdelen som också tappar utrymme iom ismaskinen är inget problem för oss.
En sak som irriterar är dock att det bara finns 1 låda i frysen - resten är hyllor, vilket leder till utramlande bullpåsar med mera. >
Även om det inte täcker din fråga riktigt hoppas jag du kan ha nytta av nåt...
Och du! Vi köpte vår för 18', inte 20'. Betala inte mer!
I mitt tycke så har den vettig kylskåpsinredning, och en underbar kladdfri rostfritt-imitation - Inox. Anslutning till vattennät med filter (totalt meningslöst där jag bor, ett av landets godaste vatten). Dessutom går vattnet genom ett litet 'element' i kyldelen, så dricksvattnet är alltid kylskåpskallt. Is/krossad is/vatten alltså. Funkar hur bra som helst. Har vid enstaka tillfällen blivit isstockning i öppningen över glaset - lätt åtgärdat!
Nu har ju vi en separat frys uppe, så den lilla (halvbredd) frysdelen som också tappar utrymme iom ismaskinen är inget problem för oss.
En sak som irriterar är dock att det bara finns 1 låda i frysen - resten är hyllor, vilket leder till utramlande bullpåsar med mera. >
Även om det inte täcker din fråga riktigt hoppas jag du kan ha nytta av nåt...
Och du! Vi köpte vår för 18', inte 20'. Betala inte mer!
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
www.pricerunner.se
kolla bästa priserna där!
Vi har en Husqvarna från 2000 (tillverkad i USA) bra funktioner. Har du kollat Siemens modell? Den lutar vi åt. Vill ha enhetlighet med märket i nya köket.
kolla bästa priserna där!
Vi har en Husqvarna från 2000 (tillverkad i USA) bra funktioner. Har du kollat Siemens modell? Den lutar vi åt. Vill ha enhetlighet med märket i nya köket.
Vi har oxå en svart LG side by side som vi köpte på mässan -03 för 17000:- då ordinarie pris var 24000:-
I övrigt håller jag med "zLORFiNk"
Bild på vår finns under tråden svarta vitvaror.
Vi är helnöjda med vår LG.
Min bror köpte för 1 månad sedan en Samsung och änså länge är de nöjda.
En skillnad är att på samsungen får vatten ur en "kran" och is ur en annan behöver inte som på LG,n ändra i menyn för de olika valen som önskas. Bra eller inte???
I övrigt håller jag med "zLORFiNk"
Bild på vår finns under tråden svarta vitvaror.
Vi är helnöjda med vår LG.
Min bror köpte för 1 månad sedan en Samsung och änså länge är de nöjda.
En skillnad är att på samsungen får vatten ur en "kran" och is ur en annan behöver inte som på LG,n ändra i menyn för de olika valen som önskas. Bra eller inte???
Klicka här för att svara