Inredning
Anonymiserad 154842: Det blev toolflex http://www.toolflex.com/original/sv/produktsortiment/ Jula har den i lager billigt och blev helt okej verkar sitta bra också, i kombination med elfas tyvärr skitdyra modulära hyllsystem (enda infästningen är horizontell skena högstupp resten hänger) så börjar jag få lite förvaring nu, fortfarande en del att göra men det mesta är borta från golvet iaf. Båda
Åsa Lund: Kolla 1- stav parkett på Byggmax? Finns många olika https://www.byggmax.se/golv/tr%C3%A4golv/parkettgolv/parkettgolv-ek-1-stav-various-vit-130mm-barlinek-p134104
fia_mstd: :oops::crysmile: hoppsan det såg inte jag!
knett: Kanske ska komma med en liten uppföljning såhär lite sent efteråt. Jag och pappa kollade på det, och vi bestämde oss för att sätta upp den så länge, och att inte lasta för tungt. So far so good. Så ska jag nästa gång vi är på Ikea kolla om det går att göra Mazen föreslog och sen sätta i reglarna. Men just nu verkar det funka. Tycker gipsväggen känns tåligare än dom jag är
roli: Kan det vara ett vinkelhus med platt tak som du har? Hur ser den andra delen av huset ut med tanke på väggplacering? Den kanske kan ge någon ledtråd... Hus med platta tak brukar ha fackverks takstolar. De kan vara fribärande men även kräva upplag på mellanväggar. Du har inga fler ritningar på huset?
Biggie: Nu har jag inget bra tips på vad ni ska välja men jag tycker iallafall ni ska dissa antikvit/Stockholmsvit som är lite gulaktig och trist, själv håller jag på att måla om alla våra fönster och lister till riktig vit och det blir stor skillnad tycker jag!
thomas33: [citat] Golvet kan vara vad som helst, eftersom det inte är vatten utan ett "regn" som åstadkommes med hjälp av 3D-kameror. Illusionen blir givetvis bättre om det är gallerdurk där denna konstgjorda väta ser ut att försvinna genom.
KnockOnWood: Köp en 12 mm spånskivebit, 160 x 120 cm. Eller tigg en bit spån- eller OBSskiva av en granne som håller på och renoverar. Runda av hörnen och kanterna lite. Borra fästhål i skivan som passar hålen i sänggaveln. Köp en stuvbit tyg, i färg och mönster som du gillar, och helst lite fodervadd, ett tunt litet täcke, eller tunn skumplast. Eller du har lite överblivet tyg och en gammal
Scout: Hittade den själv... Modellen heter Fly och görs av &Tradition (Danskt företag)
jimih: Min erfarenhet av sänghöjd och komfort är ungefär såhär: En sänghöjd på 70 cm funkar bra för mig som är ca 175 cm En sänghöjd på 70 cm var gränsfall för mitt ex som var ca 160 cm, men funkade En sänghöjd på runt 85 cm +/- 5cm var gränsfall för mig, men funkade (inte så bekvämt att sitta på kanten med fötterna på golvet) Summa summarum, högst ovetenskapligt, skulle jag
sir_daniel: Jag köpte en ekskiva (retur) från byggbutik med 70% rabatt då dess skyddsplast lämnade kvar limrester. Nu kan jag slabba och banka fritt i garaget :)
KnockOnWood: Jag har köpt den första sängen på många, många år, en så'n där ställbar med elmotor och knappkontroll, till min fru som fick en kotkompression och behövde hjälp för sin onda rygg. Det blev en säng från Sleepo, https://www.sleepo.se/sangar.html?gclid=CjwKCAjwssvPBRBBEiwASFoVd4Py3gWIqRh1b8gyqhTq7ashQXBzxn72nH2ifI-cC97atFFbrCknZhoC1-MQAvD_BwE Verkar vara lågpris, men bra
Stefan1972: sen beror det på hur man ser på saken, vad är man ute efter? En fullständigt oskadad bricka som ser ut som ny i trettio år eller är man rädd att det ruttnar och pulveriseras omgående dagen efter? De flesta saker återgår till naturen vare sig man vill eller inte och det kommer brickan göra om man så dränker den i olja eftersom du troligen kommer att tröttna på den rent naturligt. Om
possum77: Vem har installerat det där? Det ser ju inte klokt ut. Jag har fem llvp av tre olika fabrikat, installerade av olika installatörer och i inget av fallen är rören synliga sådär. På insidan syns de inte alls (går ut bakom inomhusdelen) och på utsidan ligger de prydligt förlagda i plastkanal. Håller med liteavvarje, kontakta en installatör och få det ordentligt gjort.
cooperM: Hittade det till slut! https://www.barebilligst.dk/ är adressen Förra gången beställde vi måttanpassade garderobsdörrar i glas för 9000kr inklusive frakt. Jämförde med annan leverantör i Sverige som kostade ca 17000kr. Kanske kan vara till nytta för någon annan som går i garderobstankar :)
Mazen: Bastuspecialisten i Ulvsunda köpte jag en kamin av iofs för mer än 10 år sedan, men dom hade då flera murare som dom kunde rekommendera. Bara att ta in offert och jobbet som gjordes av en av dessa blev mer än bra.
jimih: [citat] Ah. Verkar vara precis det jag letar efter. Tack!
tobbbias: Stolpen i innerhörnet kommer nog inte synas så mycket som du tror... Om jag räknat rätt så är du bara 6 steg upp där stolpen kommer. Det är ca 100 cm det... Knappt midjehöjd...
Joaquin: Stativet känns som det lilla problemet. Sambon säger samma om bredden. Tanken är just att få in det på ett visst ställe och då kan det inte vara för brett. Dumt planerat kök/fönster gör att jag har svårt för att hitta en bra lösning på vad man ska ha :confused:
BirgitS: Är det bara typ en soffgrupp framför teven ni behöver ha eller behövs det ett stort matsalsbord? Hur blir det att ha teven där det står TV-uttag och en soffgrupp mittemot, där det står 3,5 meter, samt placera fåtöljerna som en liten separat sittgrupp för mer privata samtal vid fönstren till höger? Skåpet kan kanske placeras där det står fondtapet och kaminen bredvid teven. När
Devidwest: Hej! Har några andra handlat på Trendiga möbler och haft strul med dem? Jag köpte en vara hos dem och tyckte att kvalitén var dålig och ville lämna tillbaka den. Då började Trendiga möbler strula jättemycket. De bad mig ta bilder och bad mig öppna paket för att kolla om de andra delarna var hela och fina när jag hela tiden syftade på själva kvalitén på varan. Jag ville returnera
Maxwells demon: Nu har du tagit bort bilden utav någon anledning. Lite tråkigt för någon annan som läser tråden. Men testa att sätta vardagsrummet som Liteavvarje skrev. Blir mycket snyggare.
Perrko: Någon maxstorlek som du inte kan gå över på bordet? Har kollat en del på chilli.se då jag själv ska skaffa nytt matbord vid ett lite senare tillfälle och där finns det en del häftigt. https://www.chilli.se/möbler/bord/matbord-köksbord/matbord-alvaro-180x100cm-borstat-stålek-natur-p91356 Detta var det närmaste jag hittade som kan efterlikna det du letar efter, men det kan hända att
manjana: Alright, har bestämt mig. Får bli länken som jag klistrade i första inlägget. Tack för input!
Liteavvarje: Tveksamt om du får bort betsen , den sitter nog djupt i trät , prova att slipa på baksidan av ett ben , lämpligt ett mot väggen , för att se om det är möjligt
Johan Gunverth: Teak. Tänk på att teak innehåller sand (naturligt) och käkar skärande verktyg till frukost.