Hej!
Har några andra handlat på Trendiga möbler och haft strul med dem? Jag köpte en vara hos dem och tyckte att kvalitén var dålig och ville lämna tillbaka den. Då började Trendiga möbler strula jättemycket. De bad mig ta bilder och bad mig öppna paket för att kolla om de andra delarna var hela och fina när jag hela tiden syftade på själva kvalitén på varan. Jag ville returnera produkten men de sa hela tiden att de skulle byta ut den skadade delen. De ville inte ta in att jag ville använda min ångerrätt. Sen när jag väl vände mig till ARN så gick de med på att återta produkten men då ville de att jag skulle stå för värdeminskningen på produkten då jag hade öppnat vissa delar av paketen. Då hade även de själva bett mig öppna vissa paket.
ARN kom fram till att jag hade rätt att återlämna produkten och att jag bara skulle stå för frakten. Även efter ARNs beslut så vägrar de ge sig och ska ha betalt för värdeminskningen som de själva har räknat ut så nu ska de ta detta vidare till domstol men jag känner mig inte orolig. Min känsla är att det är bara ett skojarföretag som köper in billiga produkter med dålig kvalitét och när de får strul med en konsument så blir de hotfulla.