Skulle vilja ha ett barbord som köksbord. Alltså där man sitter lite högre än "normalt".
Men verkar svårt att hitta. Letar ca 160x80 cm. Hittat ett på Chili med just dessa måtten, men då är det olackerat.

Tips någon?
 
Gör ett eget av en bänkskiva (beställs enkelt t.ex. från Agelito), fäst ena kanten i väggen med list eller diskreta konsoler, och två ben i andra änden (t.ex. Beslagdesign har bordsben som är 110 cm höga).
 
Ikea har som är till offentlig miljö. Vet ej storlek men man kan köpa bara stativet iallafall!
 
WaldenWoods StockholmM skrev:
Gör ett eget av en bänkskiva (beställs enkelt t.ex. från Agelito), fäst ena kanten i väggen med list eller diskreta konsoler, och två ben i andra änden (t.ex. Beslagdesign har bordsben som är 110 cm höga).
Kanon. Ska absolut kolla det. Tror jag vill ha ben på båda sidor så att säga, så det blir fristående.
 
Ögonfröjd Ögonfröjd skrev:
Ikea har som är till offentlig miljö. Vet ej storlek men man kan köpa bara stativet iallafall!
Tack för tips. Vet du vad det heter?
 
Tittar lite på IKEA och man kanske skulle kunna gå på en bänkskiva i vitt och hitta ben till.
Men kanske upplevs som konstigt med en bänkskiva på ett bord, eller man tänker inte på det (material, kanter etc.)

De är 63,5 cm breda, men det skulle jag kunna leva med. Längden kapar man själv.
Kostar 400:-
 
Tack!
Tyvärr lite för litet.
Lutar lite åt att prova lösningen med bänkskiva. Ganska billigt om det inte skulle bli bra..
 
Joaquin Joaquin skrev:
Tack!
Tyvärr lite för litet.
Lutar lite åt att prova lösningen med bänkskiva. Ganska billigt om det inte skulle bli bra..
Lite så jag tänkte köp bara stativet!
 
Joaquin Joaquin skrev:
De är 63,5 cm breda, men det skulle jag kunna leva med. Längden kapar man själv.
Kostar 400:-
Du kommer inte bli nöjd med det du tänker dig. Jag gissar att man ska kunna sitta mittemot varandra och äta. Då är 63,5 cm för smalt. Du behöver alltså en måttbeställd bänkskiva. Blir väsentligt dyrare men väldigt mycket bättre.
 
Om du gillar stativet, köp Billsta-bordet från Ikea (kostar ju ändå inte mer än fyra vettiga ben) och byt skivan mot det format du vill ha.
 
Stativet känns som det lilla problemet.
Sambon säger samma om bredden. Tanken är just att få in det på ett visst ställe och då kan det inte vara för brett.

Dumt planerat kök/fönster gör att jag har svårt för att hitta en bra lösning på vad man ska ha :confused:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.