Misse
Misse: Jag vet att det här är en gammal tråd men vi har ett matsalsbord med skiva i corian från Naver Collection och är väldigt nöjda! Det är en helt annan känsla än laminat eller liknande och det är ett av våra bästa möbelinköp!
11 svar · 7,3k läst
·
Chubba
Chubba: [citat] Hej! Om du söker på ”faux book shelf” på youtube kommer en del bra, och ganska många tråkiga, förslag på hur man kan göra. Jag håller på att klura ut den smartaste lösningen för mig, kan åtekomma jag jag bestämt mig. Familjen älskar böcker, vi håller på att bygga ett biblioteksrum och jag tänker mig en liten lönndörr för att kunna gömma en liten flaska rom.
5 svar · 2,3k läst
J
Jarlsgård: Jag hade gjort en platsbyggd lösning i köket. En förlängning av nuvarande bänkskiva i L-form så att den fortsätter in under fönstret. Då bör du få plats med 2-3 stolar + att man kan sitta och titta ut när man äter :)
10 svar · 5,8k läst
·
V
vbg-1: https://www.nylandersmattor.se/polo-nop-mattbestall-dorrmatta.html?gclid=EAIaIQobChMIxfyqicPU6AIVF8ayCh0vcgSNEAAYASAAEgIlbvD_BwE https://www.ruugs.se/entrada-svart?gclid=EAIaIQobChMI3NHO68LU6AIVjIeyCh3xTwgnEAQYASABEgJYbPD_BwE
1 svar · 1,5k läst
bax
bax: Jag upplever tung och stabil. Jag minns inte måtten nu.....ca100x210cm. Beslagen köpte jag på Bauhaus, fanns för olika viktklasser, ta till ett beslag som orkar med dubbla vikten på skivan, jag missbedömde nog vikten.
3 svar · 5,7k läst
J
J00: Från SVT's Hemma hos arkitekten säsong 2 avsnitt 6 så visas utemöbler som jag undrar om någon vet vad det är och om det är möjligt att få tag på? Grymt snygga och trevligt att ha loungestolar och stolar i samma stuk. [bild] [bild] [bild]
0 svar · 1,8k läst
·
Bettanla
Bettanla: Vi har ett gammal gård i Dalsland. Är nu på g att renovera vårt gamla kök. Någon som känner till någon bok om gamla kök? Såg ett boktips här men kan inte hitta det nu Jag undrar om ni har något tips om gammaldags diskbänkar? Behöver ny köksbänk - vad är mest passande - hade en gammal Perstorp bänk tidigare. Funderar nu på en köksbänk i trä och vilket träslag skulle passa
0 svar · 1,2k läst
Skip6711
Skip6711: Dottern hade en dubbelgarderob som hon ville ha som rumsdelare. Köpte en porös skiva på Bauhaus: https://www.bauhaus.se/poros-board-12mm sågade till den, klädde den med ett trevligt tyg och spikade upp den på baksidan av garderoben. Funkade hur bra som helst
2 svar · 2,3k läst
·
M
mattias_75: Ja, jag hade också reglar som låg under isoleringen så jag fick lägga ett extra lager med reglar och sen la jag 34x120 spontat golv. Finns mer info här: https://www.byggahus.se/forum/threads/fixa-iordning-kallvind.349870/
10 svar · 6,2k läst
·
P
pabd: [citat] Suveränt, det verkar vara exakt det jag söker, Precis, i hyreshus säkerligen, känns som om det är eller varit ganska vanligt i alla fall. Tack!
2 svar · 2,3k läst
·
Fairlane
Fairlane: Jag gjorde något liknande för många år sen, men då skulle luckan skjutas horisontellt. Jag körde med en u-profil i aluminium. Spärr går väl att ordna på olika sätt. Ett enkelt är ett enkelt hål i profilen för man stoppar något som hindrar luckan att glida ner.
2 svar · 1,9k läst
·
findus42
findus42: En av de gamla firmorna som tidigare bara sålde till företag har tydligen börjat sälja till privatpersoner. https://www.vilax.se/privatpersoner/ Kan inte svara för hur de är nu. Det är femton år sedan jag köpte något av dem. Då var kvaliteten toppen. Mvh Findus
4 svar · 5,5k läst
Y
Yrrol: Tack, kollade nu på deras produkt som tyvärr var en tejplösning. Hoppades på att bara använda en liten spik i väggen. (Såg nu dessutom att folk hade tråkiga erfarenheter med Tesakrokarna på ClasOhlson.)
2 svar · 4,7k läst
A
Annastedt: Tro mig - om det är nåt jag har gjort så är det att googla:rofl: @Mazen @KnockOnWood @Pysslarn - tack snälla för era svar och välkomnandet! Ursäkta, inser att jag var högst otydlig i min fråga.. det jag söker är en bänk med förvaring - ca 2000x600x400 - som funkar i ett badrum. Då denna skulle vara nära toaletten skulle skjutdörrar vara att föredra för att kunna nyttja hela
7 svar · 5,4k läst
T
Teleportgubben: [citat] Tar en titt med kameran och toaletten när jag börjar att bila ut där! Hur är det med "relining"? Är det värt det eller ska man bila upp hela källaren och byta ut allt till plaströr? Sen hur mycket kan det kosta?
2 svar · 1,4k läst
Kirtap78
Kirtap78: [citat] Tack! Har mailat och ringt kommun och de ska återkomma.
2 svar · 2,7k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Har upptäckt att vår nya robotdammsugare både kör under sängar och soffor. Väldigt praktiskt. Ni får skaffa en sådan.:)
12 svar · 13,9k läst
G
GlaTzee: Om det är någon som likt mig sökt på ämnet och då kommit in på detta inlägg så kan jag dela med mig av lite kunskap. Likt DrGreenbaum skriver så brukar det mest effektiva vara att dämpa ljudet så nära källan det går, dvs. i detta fallet vid själva ventilen. Då kan man använda t.ex. Casamjas produkter. Är detta inte tillräckligt så kan ett bra alternativ vara att avskärma
3 svar · 8,5k läst
K
Kdog: Har i princip exakt samma upplägg på min trapp och den här funkade för oss: https://www.bauhaus.se/trappgrind-barngrind-stadig-vit-metall Fördelen med att montera gångärnet på sidan mot kameran och inte tvärs mot trappen är att grinden går att vrida 180 grader från stängt läge och inte bryter mot gångjärnen efter 90 grader. Vi köpte en 45x45-regel och skruvade fast två bitar i
1 svar · 4,1k läst
·
Kalleohl
Kalleohl: Någon som vet vart man kan köpa likadan väggskena?
0 svar · 1,6k läst
·
J
jonasnjonasn: Skruvade i skruven före limmet härdat. Verkar sitta som berget!
1 svar · 2,5k läst
harry73
harry73: Problem blir det troligtvis bara om det bara är klädstången som håller ihop båda garderober är de ena då lite instabilt, belastar den den andra på en olämplig plats
2 svar · 1,8k läst
Polarfritte
Polarfritte: Hejsan Jag vill kakla min murade vedkamin. Det är en helmurad grej med en vedkamin som insats. Är det någon där ute som har erfarenhet eller tips? Vid eldning blir den, murade delen himla varm. Jag vill pimpa den med kakel nu, tror att det hade blivit en snygg accent i rummet. Men låter det sig göras, värme och det? /Polarfritte
0 svar · 780 läst
engs
engs: https://www.djservice.se/artikel/dj/laptopstativ/adam-hall-slt-001 Hittade inte bara de nämnda men ser ut att följa med något liknande, kanske kan man ringa och höra om de säljer bara clampsen? Har förövrigt köpt ett mobilt laptopställ från ett DJ-ställe för användning i jobbet (är ej DJ...), kanske var det från butiken ovan, kommer ej ihåg. Det intressanta var i vilket fall att
5 svar · 2,7k läst
S
Sara K B: Vet någon vad det är för beslag till vänster i bilden? Beslaget till höger är Ikea Kvartal väggbeslag för panelgardiner (utgången produkt), men vad hör det andra beslaget till? Jag har bildgooglat på Ikea Kvartal men hittar inget beslag som ser ut som det på bilden. Jag skulle behöva montera rullgardiner (eller något annat mörkläggande) i mitt vardagsrum, och det skulle ju
0 svar · 1,2k läst
·
H
Haas84: [citat] Nja..plottrigt vet jag inte om det kommer upplevas. Är ju ganska mycket tomt utrymme runt omkring. Hyllorna är 85cm/st så det är inga minihyllor. Sen kommer det inte stå en massa saker på hyllorna. Då kanske det lätt kan upplevas som plottrigt. Men jag uppskattar din tanke..
6 svar · 11,0k läst
·
partyoverallt
partyoverallt: Jag inser att jag kanske inte alls var tydlig med vad jag tänkte på mer specifikt rörande lådorna. Kanske får jag skapa en ny tråd.. Men vad jag främst är ute efter är om någon känner till någon smart lösning på lådorna som medför att jag kan komma åt allt innehållet utan att de ska dras ut 1 meter från sängen. Låter omöjligt? Jag fick idén från utdragbar inredning jag
7 svar · 13,0k läst
·
partyoverallt
partyoverallt: Du kan prova spik i längd 20cm+ Så var det byggt i lättbetongen i mitt hus för att hålla uppe reglar. Inte optimalt men lär funka och så länge du inte bygger bärande konstruktioner så behöver du inte ligga sömnlös
4 svar · 4,0k läst
M
MetteKson: Nu har jag tittat på modellerna TS refererade till. Jag skulle definitivt inte välja vit, men det är min åsikt och alla tycker vi olika.
16 svar · 5,3k läst
·
V
Vante: Elfa trådbackar tillsammans med universal glidlister.
2 svar · 4,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.