1 448 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Bebolig källare, toalett samt tvättstuga
Tjena!
Är ny här för att bland annat få lite tips och råd med mina bygg projekt!
Ett stort sådant som är tanken att börja i höst är att göra iordning källaren så den blir bebolig!
Min tanke är att lägga platton matta överallt där golv ska läggas och då är min tanke att montera ditt en fläkt i varje rum som både får ventilation i rummet och suger ut "fukten" under platton mattan!
Är det en bra idé eller är det bara bortkastade pengar?
-plattonmatta/kopplat med en utsugs fläkt.
-16mm golvskiva.
-golvfoam.
-laminatgolv.
Är min tanke på golvet i rummen, men sen har nån målat golven och väggarna och det har släppt på vissa ställen.
Väggarna förstår jag då det inte va dränerar tidigare som nu är gjort!
Behöver jag slippa bort den gamla färgen på golvet samt väggarna? (väggarna ska bara målas).
Tvättstugan är tanken att lägga kakel och klinkers samt måla halva väggarna och hela taket, samma fråga där om att skrapa bort färgen eller inte och är det nånting mera jag behöver tänka på där inne?
Pax fläkt sitter redan i tvättstugan som går på fukt, rörelse och underhåll.
Toaletten är helt ur bombad så där är det direkt från början direkt, där lär jag byta brunnen då det är en "plåtbrunn" så medans jag får bila ut den tänkte jag bila upp hela golvet i toan och lägga isolering, armering, golv värme och gjuta!
Sedan kakel och klinkers samt måla!
Min stora fundering är om det är nått speciellt jag behöver tänka på extra eller nått jag har glömt i mina tankar?
Mvh Robert
Är ny här för att bland annat få lite tips och råd med mina bygg projekt!
Ett stort sådant som är tanken att börja i höst är att göra iordning källaren så den blir bebolig!
Min tanke är att lägga platton matta överallt där golv ska läggas och då är min tanke att montera ditt en fläkt i varje rum som både får ventilation i rummet och suger ut "fukten" under platton mattan!
Är det en bra idé eller är det bara bortkastade pengar?
-plattonmatta/kopplat med en utsugs fläkt.
-16mm golvskiva.
-golvfoam.
-laminatgolv.
Är min tanke på golvet i rummen, men sen har nån målat golven och väggarna och det har släppt på vissa ställen.
Väggarna förstår jag då det inte va dränerar tidigare som nu är gjort!
Behöver jag slippa bort den gamla färgen på golvet samt väggarna? (väggarna ska bara målas).
Tvättstugan är tanken att lägga kakel och klinkers samt måla halva väggarna och hela taket, samma fråga där om att skrapa bort färgen eller inte och är det nånting mera jag behöver tänka på där inne?
Pax fläkt sitter redan i tvättstugan som går på fukt, rörelse och underhåll.
Toaletten är helt ur bombad så där är det direkt från början direkt, där lär jag byta brunnen då det är en "plåtbrunn" så medans jag får bila ut den tänkte jag bila upp hela golvet i toan och lägga isolering, armering, golv värme och gjuta!
Sedan kakel och klinkers samt måla!
Min stora fundering är om det är nått speciellt jag behöver tänka på extra eller nått jag har glömt i mina tankar?
Mvh Robert
Produkter som diskuteras: "skrapa färgen"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Tar en titt med kameran och toaletten när jag börjar att bila ut där!V Villa1949 skrev:
Hur är det med "relining"?
Är det värt det eller ska man bila upp hela källaren och byta ut allt till plaströr?
Sen hur mycket kan det kosta?
Klicka här för att svara