13th Marine
13th Marine: Vi valde att byta till nya Ikea, då får man möjlighet till en flexiblare inredning på köpet.
1 svar · 4,8k läst
·
M
munge: Kolla Blocket. Det dumpas ut många fräscha soffor för inga pengar alls. Särskilt skinnsoffor som inte är så hett.
2 svar · 1,9k läst
K
KarolinaH: [citat] Tack!
2 svar · 2,0k läst
J
jahallåja: Gammal tråd, så ni kanske är klara med projektet redan... Vet inte om ni lyckades klämma in något, men när det är så trångt så tror jag att det blir bökigt att få svängrum att bygga på plats. Om ni ändå inte ska ha dörrar så kanske ett elfa-system eller liknande är lättare att montera och blir mer luftigt? En skena på väggen uppe vid taket är det enda som skruvas, resten
1 svar · 6,7k läst
·
Nobbe_1
Nobbe_1: Det är alltså som jag förstår ca 10 mm. Sedan gips 13 mm och sedan bara hålrum bakom det :lying: Finns det något bra sätt att sätta fast plåtkonsolen där jag ska fästa duschväggen som gör att den sitter fast?! Eller är det "bara" för mig att dra genomgående gängstång och sätta upp motstånd på andra sidan i sovrummet...:rolleyes: [bild]
4 svar · 3,2k läst
·
R
RichardRR: Har haft kontakt med Traryd fönster och de har en liknande lösning för detta som jag ska testa: https://www.trarydfonster.se/produkter/fonstertillbehor/solskydd/plisse-easy/
1 svar · 2,2k läst
Åsa Lund
Åsa Lund: Kollat hos såna som håller på med byggnadsvård?
1 svar · 5,7k läst
·
J
joru08: [citat] Tack, precis en sådan. Nu gäller det bara att hitta var jag kan köpa en, som privatperson.
2 svar · 2,0k läst
L
lakman: Transparent dekorplast/fönsterfilm kanske kan funka https://www.bauhaus.se/designfolie-sjalvhaftande-kristallklar-glans-45x200cm, hur väggen mår av att täcka in den så kan jag inte svara på men är det bara på mindre utvalda ytor bör det inte vara nåt problem, skillnad att plasta in hela väggen. Alternativet är att måla just där med en tåligare färg med högre glans som är
1 svar · 3,6k läst
S
snowjim: [citat] Jag köpte min på Hornbach, de var klart billigare en EKO hallen som så gott som alltid kör 20% mot rek pris alltid. Rek pris är alltså det som Elfa visar på sin hemsida.
7 svar · 7,7k läst
Belmlu
Belmlu: Färdigt! Stort tack får hjälpen i detta första hemmafixar-projekt! (ska fundera kring plastfilmen och om jag ska slänga på det på läkten ändå för att få det att smälta in bättre)
13 svar · 5,8k läst
·
Misse
Misse: [citat] Det vet jag tyvärr inte.
3 svar · 2,4k läst
SegerM
SegerM: Hej Jättefint uterum! Blev intresserad av ditt inlägg då jag funderar på att bygga vår-s-höst- uterum med trall som grund och jag har känt mig lite tveksam till att ha trall i själva uterummet men har för lite kunskap om vad man kan göra... Vad hade ni för grund? Ni skrev spånskivor tror jag... Kan man lägga denna typen av plattor på trallen eller hur gör man? Sedan undrar jag hur
10 svar · 7,1k läst
·
E
Evamargit: Mätte nu, det är bara 60-65 cm i passagen till trappans spaljé.
1 svar · 3,5k läst
·
Pasjostrom
Pasjostrom: Bra att du frågar, det är klart att man ska avsluta tråden med hur det blev till slut! Jag valde att köra elfa-hyllor i hela klädkammaren, 55cm djupa på vänstra sidan, 40cm längst in och 30cm till höger. Jag kompletterade med en byrå från IKEA! Endast golvsocklar som saknas på denna bild (och allt skit som numera upptar hela klädkammaren :crysmile: ) [bild]
8 svar · 6,9k läst
·
L
lakman: [citat] Jag tror verkligen inte det, men jag gissar ju bara. Aldrig hört talas om att det skulle vara ett problem men enda sättet att veta säkert är att testa. Men personligen hade jag nog chansat :) Det beror sannolikt på din tv-skärm också, vissa datorskärmar kan man ju sitta ute i solljus med tex medan andra är helt hopplösa. Du kan ju skaffa en billig spegel och testa, tex
3 svar · 2,0k läst
Rabbithole
Rabbithole: I värsta fall kanske en stående tunn regel på väggen kan agera dolt ben?
5 svar · 4,4k läst
·
G
gaia: Jag har en innematta på min inglasade balkong. Det är en innematta av konstfiber typ heltäckningsmatta utan lugg och utan skummig underlag. Mitt betonggolv har ingen kontakt med mark. Mattan har klarat att ligga direkt på betongen utan extra någon underlag. Blivit ibland fuktig i kanten men torkat utan problem. Haft den i 4 år nu. Mycket nöjd. gaia
1 svar · 3,7k läst
D
danielwerner86: Hej! Behöver verkligen er hjälp nu. Jag funderar på att köpa vitrinskåpet på den bifogade bilden. "Vitrinskåp i härdat glas och pulverlackat järn". Ganska smala ben men det är ändå järn liksom. Jag har letat mig fördärvad efter ett skåp som fyller just dessa behov och nu är det bara vikten som är ett frågetecken här. Frågan är: Klarar det här skåpet 20 kg på ovansidan?
0 svar · 2,7k läst
·
T
Tommy_s85: Soffan köptes i Tibro på någon av möbelbutikerna där. Materialet skulle iaf vara mer slitstarkt än tyg tog försäljaren fram. Soffan var visserligen billig, men hade nog väntat mig att den skulle hålla något längre Tack allesammans för svaren
9 svar · 4,8k läst
·
Z
ZipLock: Blev att tillverka en kloss och sätta på baksidan och sedan en spikplugg in i väggen. [bild] [bild]
3 svar · 4,6k läst
·
nikasp
nikasp: Jag skulle skruva något att fästa i högst upp och längst in. Sen skruva fast i en regel och köra en eller två molly. Då borde den klara rätt mycket.
5 svar · 3,9k läst
·
D
Dazza: Tack - det låter rimligt!
5 svar · 3,0k läst
Karligheten
Karligheten: Tjena! Väcker liv i den här tråden igen tänkte jag. jag är på jakt efter stavlimmad valnöt att använda som stänkskydd vid köksbänken. Den ska alltså sitta på väggen och stå på bänkskivan. Jag hade tagit för givet att det skulle finnas stavlimmade hyllplan att köpa men där gick jag bet... Är det någon som vet var man kan hitta valnötsskivor, max 20mm tjock? Känns omöjligt..
2 svar · 4,6k läst
R
Rowah: [citat] klart lim håller. Vi har en 180x140 spegel som är limmad med essve tack Pro1. Sen kan jag nu hålla med att spegelkrokar är enklare.
3 svar · 7,5k läst
·
K
Kajsa67: Vi har ett 70-tals radhus och fönsterkupor på övervåningen med kattvind på sidorna och vill nu använda utrymmet genom att ta bort kattvinden. Vet inte hur det ser ut bakom gipsväggen ännu men undrar om någon med liknande hus har gjort det och kan lämna beskrivning och tips. [bild]
0 svar · 4,0k läst
·
raveper
raveper: Såga med bågfilen i ett vattenbad.
11 svar · 18,0k läst
·
E
Etrompa: Köpt en hel del ”nytt” begagnat. För det finns verkligen fräscha möbler att handla. När man vet vad man vill ha så är det bara att vänta. Plötsligt händer det. Senaste fyndet var en tv-bänk för 350 kr till det nyrenoverade vardagsrummet. (Note: 2 dgr innan annonsen dök upp hade vi kollat in den ny och att den skulle passa fint). Nu ska vi bara hitta soffa, soffbord och
17 svar · 6,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.