Nyligen köpt hus men dessvärre kan vi inte använda oss av de grindar vi hade i vår tidigare lgh, dvs sådana som man klämmer mellan dörrposterna. Jag skulle behöva en grind man öppnar "vertikalt", liksom "rätt ut". Slängde ihop en bild ungefär vad jag menar och ber tusen gånger om ursäkt för de fula bilderna, men det var vad jag kunde ordna på kort varsel.
Grinden skall alltså monteras på högersidan men pga trappens konstruktion och att räcken osv inte är symmetriska måste jag troligtvis montera som på bilden. Det är den enda jämna och raka vinkel som finns att montera.
Tips?