Hej!

Jag har gamla inbyggda garderober som är 60cm breda (yttermått). Innermått är 55 cm (+/- någon mm). Behöver hjälp med trådbackar- kan inte hitta någon som passar. Jag köpte Ikeas trådback som var 51 cm bred (gick lätt in utan listerna) men när man väl använde listen till var det för smått. Har lyckats ta in trådbacken, men det är väldigt trögt att dra in/ut på grund av att det är smått.

Har någon tips på trådback som är 50cm bred? Har letat överallt men hittar inget. Alternativ någon list som är mindre. Eller vad man kan göra (bygga nu garderob är uteslutet).

Tack i förhand!

• Skärmdump från IKEA webbsida som visar mått och artikelnummer för en HJÄLPA trådback, 51 cm bred.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Finns ju Jonaxel på IKEA om det passar? Alltså de som har färdigt stativ och inte fästs i sidoväggarna

BirgitS
S Speache skrev:
Jag har gamla inbyggda garderober som är 60cm breda (yttermått). Innermått är 55 cm (+/- någon mm).
Hur många mm?
Elfas universallister (med trådbackar i samma system) passar en bred på minst 55,5 cm.
Deras mindre backar plus universallist är för en bredd på max 47,0 cm.
https://www.vvsobygg.se/index.php/elfa-universallist-elfa-universallist-kok-och-mobel.html
Finns förstås på många ställen även om namnet varierar lite.

Elfas backstativ kräver en bredd på minst 55,0 cm: https://www.vvsobygg.se/elfa-basic-startpaket-74-55-74-55-kok-och-mobel.html finns med olika höjder.

• Gilla
viriol
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Hur många mm?
Elfas universallister (med trådbackar i samma system) passar en bred på minst 55,5 cm.
Deras mindre backar plus universallist är för en bredd på max 47,0 cm.
[länk]
Finns förstås på många ställen även om namnet varierar lite.

Elfas backstativ kräver en bredd på minst 55,0 cm: [länk] finns med olika höjder.
Innermått är exakt 552 mm så blir lite för litet tror jag! Vill gärna ha enskilda trådbackar (ej stativ) då jag har redan två trådbackar

C CarinaBerg skrev:
Finns ju Jonaxel på IKEA om det passar? Alltså de som har färdigt stativ och inte fästs i sidoväggarna
Vill gärna ha enskilda trådbackar då det finns redan trådbackar & hyllplan i garderoben.. trådbackarna från Ikea är tyvärr antingen för stora/små

BirgitS
Skriv gärna här om du hittar något för vi har inte lyckats hitta något riktigt bra till den av våra garderober som nog har samma mått.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.