Vi ska totalrenovera vårat hus och byta till ett mörkare ekkök, alu vitvaror, hall och kök ska få grått klinkergolv 30*60 plattor. Ska lägga ett ljusare trägolv i övriga rum.Det blir vita innedörrar, men min fundering är om jag ska vita lister i golv och tak eller följa trägolvet...?
För mig känns det mest naturligt att ha vita lister och foder ioch med att dörrarna är vita.Ser det inte konstigt ut när en vit taklist "möter" ekköket? Hmmm....

Taklisten ska, enligt mig iaf. ;), följa taket. Finns då knappast nåt tråkigare än en taklist som bryter mot själva innertaket, det blir det första man ser i det rummet, ögat dras och fastnar på nåt märkligt sätt vid den randen.

Foder (dörr/fönster) bör följa karm+båge/blad, dvs. vita innerdörrar samt fönster, allra helst vita lister.

Golvlisten skulle jag möjligen kunna tänka mig att låta följa aktuellt trägolv, men då ska den vara samma som trägolvet ifråga, inte i nåt annat träslag.

Så tycker jag, men det finns säkert andra som tycker annorlunda :) ;)

MVH//Christina.

Personligen tycker jag taklister är riktigt fult. (Fast det beror självklart på stilen på huset).

Kan Du skippa det, så gör det.

Golvlister, samma sak. alternativt använd något kul som aluminium lister, glas eller annat.

Om Du inte har ett bef. sekelskifteshus. Kör vitt då alternativt följ färgen/träslaget på golvet.

Sorry, glöm svaret. Såg inte Ditt inlägg ordentligt.... :-[

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.