Inredning
Ms_Smirk: Här är jag! Jag förstår verkligen att det är surt att behöva gå ner i pris, men det är köparen som bestämmer på marknaden. En liten tanke. Du har 200 000 kr att köpa bil för. Vilken bil väljer du: En 10 år gammal värstingbil (som då kostade 600 000 kr) eller en ny normal bil?
jessica: EM har sådana hyllor där spottarna redan är infällda. Dom har olika mått på dom. Kan tänka mej att den minsta är runt 70 eller något kortare :-/
Honey_: Tack! för era svar! caracas har mamma och min syster och den är inte så super go tv soffa men ursnygg, men Sanford är en krya upp och mysa soffa. Prague, tyckte jag va hård. Tack för alla råd, det är så svårt och ändan är ju bortskämd ;D
lbg: Klart man kan blanda! :). Så länge man gör det på ett bra sätt är det bara snyggare än att INTE blanda och ha allt i samma träslag. Lycka till! :)
Ms_Smirk: Det är för högt. För 6500 kr så kan man nästan köpa sig ett NYTT bord med stolar på Em/Mio/Asko. Och det är de som är dina konkurrenter. Att du fick betala si och så mkt förr i tiden är ointressant. Du får nog sänka ditt pris till 4000 kr.
andrhedb: Jag håller nog med om att soffan verkar vara i största laget. Är det själva modellen ni fastnat för? Eller är det just storleken? Om det är modellen, så finns det många andra som har liknande modeller, men i lite "smidigare" format. Titta på t ex: http://www.boconcept.se/Soffor-62156.aspx
brevik: Voice Azzaro finns hos Stalands. Den är 180cm och 50cm hög och finns i vitt med valnötstopp. Mycket snygg och sväljer stora recivrar ;) Har den själv med ektopp. Se bild nedan. [bild]
zingo: Runt jul hade IKEA en vit cylinderformad nät-historia med en ljusslinga som hängde i mitten. Den hängs i taket och är knappt två meter lång. Tyvärr upptäckte jag den för sent, då det efter jul bara återstod skyltexemplar i butikerna. Någon som vet vad denna heter eller kanske rentav har en bild på den eller kanske ännu renare av har tröttnat på den och vill sälja den. Jag tror
johan77: Jag känner flera som är nöjda med sina Ilva-soffor så denna är säkert bra! Möjligtvis tycker jag det är lite synd att så mycket utrymme försvinner för armstöden. Med lite mindre armstöd hade denna soffa nästan blivit en 3-sitsig.
volvosaabford: Hej, Vi funderar på att sätta upp ett gäng svartvita foton i olika storlekar i varsin ram i ett slags kollage / gruppering på en vägg hemma. Visst ska man väl köra svart ram med vit passpartout till det? Någon som testat med IKEA's ribba-ramar och vet om det funkar okej? mvh
lier: Romerska ringar klättervägg och lite kuddar av olika stl som man kan bygga koja av e ju alltid kul.. Det där med kuddar e en sak jag själv skulle ha åstadkommit snart
morsan: De heter Häpen, fanns iaf 2003 och kostade 199:- ;) Jag har för mig att jag sett dem på i varuhusen senare än det...
Peppes_Bodega: Har varit inlägg/trådar om detta tidigare.Om det är sån här du menar: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=51373 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=51251
saraparara: Nu har hon köpt fönsterbrädor och tackar för Biltema-tipset! Det fanns inte såna hon helst ville ha men det fanns andra som funkade. :D
andrhedb: Det ser ut som Tretex. Sitter tretexen direkt på en regelstomma (som man skulle gjort med gips idag). Isåfall är nog enda lösningen att hitta reglarna och skruva i dem.
zniff: Är imponerad av vad bra tips här finns. Så, provar därför också här: Ska installera en PAX garderob (eller liknande) i L-form i garderob. Tyvärr, längst in med en höjd av ca 120 och br 55, dj 55 finns det ett utrymme jag bara kan använda till att hänga skjortor på klädstång. Men iomed att jag ska ha en massa lådor i "benet" bredvis kommer det bli svåråtkomligt. Alternativet e
Phosphor: [citat] Japp dom limmar på speglar och lackar sedan över det hela, för detta tar dom 1000kr/dörren. Kanske inte jättebilligt men helt klart snyggt och en bra lösning om man har gamla dörrar och inte hittar rätt storlek på ny dörr. Finns säkerligen fler firmor som gör detta närmare där du bor, visade Uppsala lack och kök för det var dom vi lackade hos.
Barea: Njaejaenejeaeeeehhh...svårt att svara på. Tidigare låg min gräns vid acceptabelt snygga årtionden vid 50-talet. Nyligen har jag snöat in på, inte bara 60-tal, utan även viss typ av 70-tal. Alltså; viss arkitektur från 70-talet är fantastisk. Samvetsfrågan sen. Skulle jag återskapa en plastmatta? Nej. En tidstypisk heltäckningsmatta då? Kanske. Om du renoverar ett hus från -67
gaia: [citat] Kom bara på tanken att terpentin kan komma under faneeret och kan kanske lösa upp limmet som håller faneer på plats :-/ - känns litet riskabelt att gå så hårt fram med den trevliga skåpet om det inte finns några renoveringsbehov :). Vänta med beslut tills du ställer den på plats - beroende på belysning kan den varma rött/orange tonen se helt rätt ut på sin plats. Lycka
FlitigaLisa: Var i Södertälje i helgen och på Ljuspunkten hade de en smart lösning; du har säkert sätt alla dessa lampor som är tänkta att hänga över ett matbord, de har lampor men oxå utag för stearinljus (bilden är på den typen av lampa). Till dessa ljushållar fanns det "koppar" i metall för värmeljus (de hade tre "spröt" så de liksom spändes fast i hålet). Priset var, om jag minns
RenoVera: Hej igen, Kolla här: http://www.westroth.se/ Modellen heter Jocke och finns under kategorin "Nyheter 2006" Modellen är inte exakt den som jag kollade på. Det som skiljer är delen där lådan sitter. Den jag tittade på var alltså helt plan ovanpå och det är så jag vill ha den. Annars är det samma. Maxmåtten får vara B x D x H i cm: 80 x 42 x lämplig sitthöjd. // Fia
jon_h: Det låter i klenaste laget. Och särskilt låter det klent med träet du tänkte fästa ribborna ("reglarna") med. Jag hade använt metallbeslag som fästen, och kanske 45x45-reglar.
laja: Jag har hört att Riviera tar ganska bra betalt för sina produkter, men har själv inte kollat. Tack för tipset!
Kajsa07: Tack för råd! Bordet var avmonterat från underredet när det var på vinden, så då kanske det inte gör något om vi sätter ihop bord med underrede igen? Dvs sprickningen lär inte förvärras av detta? Än så länge är den värsta sprickan från kanten 1 mm x 8 cm, och annars består sprickningen mest som svarsta sträck här och var på skivan. Wax och is i magen, tror du det funkar som
minigris: Hejsan! Jag undrar om någon har något förslag på små fönsterlampor till köket? Gärna svarta eller bruna. Tyg eller ngt annat material spelar inte så stor roll. Har kikat på Jotex, Ellos mm men inte riktigt funnit vad jag söker! Kanske ngn som har något kul förslag? Tack på förhand!
leoj: Så pass billigt!!! Då köper jag en sådan istället :) TACK!