Inredning
designtrollet: finns något som heter breja Breja barnmöbler. liknar vuxenmöbler fasst för barn. verkar vara högklassiga barnmöbler. kan rekommendera krabat. KRABAT & CO AB. lås er inte fasst vid ikea även om de e billigt. satsa på kvalitet til lbarnrummen också. säkerhet av möbler är ju viktigt till barnen med. lycka till
Honey_: dessa "trallar" till badrum, tyckte priset på denna va lite maffigt... Någon som vet eller själv har någon. danskdesign.nu säljer möbler presentartiklar och accessoarer
jon_h: Ja, det är klart det går. Och det kommer inte kosta dig någonting. För jag antar att du hade sagt var du ville ha dem? Det blir att flytta uttagen och att byta de plattor som det borrats i.
Epitaph: Den finns i en mängd varianter (träskiva,glasskiva, luckutförande m.m).....men jag tror vi gav ca 12.000 st....
andersmc: Det är en sån här du är ute efter? Finns på Biltema (Båt, beslag) eller någon affär som säljer båttillbehör.
RenoVera: Hej igen... Har idag stått och rivit i diverse tapetböcker (och internet)för att hitta en lämplig bakgrund till mina skåp. Känner att jag skulle behöva lite färg i köket, men det är lätt att fastna för den brun/beiga skala vi har i övriga huset. Har ni nå´t tips på en snygg mönstrad tapet som skulle kunna passa till mig, oavsett färg och mönster. Det viktiga är att den inte
andrhedb: Jag är på jakt efter en rund, svart, stoppad stolsdyna, gärna med sådan gummiyta på baksidan. Materielet skall helst vara ylletyg. Jag har någonstans, vid något tillfälle stött på en sån, men kan verkligen inte komma på var. Någon som har nån idé?
kalman: Tack för era svar, uppskattas mycket att få höra andras åsikter :)! Det lutar mot en inbyggd trappa d.v.s. med 'låda' under trappen. Det spelar ju en stor roll hur man fixar den sen, för att det ska bli snyggt. Förutom elskåpet blir det ytterligare rör med bl.a. datagrejer som ska vara lätttillgängligt därunder (är inte riktigt säker på allt).. så det enklaste blir nog att bygga
Spix: Vi var ute efter att köpa IKEAs PAX Eggedal. Skjutdörrsgarderober i ek. 300 cm långa, 236 cm höga, 66 cm djupa. Då IKEA slutat med tillverkningen av PAX Eggedal måste vi hitta ett alternativ. Är det någon som har tips på liknande garderober? Detta är kraven: * Träslaget ska vara ek * Måtten ska vara ungefär desamma * Priset får inte vara så mycket högre * Det ska gå att beställa
GreenTurtle: Problemet är löst. Klockan finns på Lagerhaus och heter STAR (art nr 106585). Kostar 199 kr. Tack för all hjälp.
wahlström: Oh ja, kan instämma i att det är superenkelt att måla efter projektor! som skrivet ovan så har även syrran gjort det, och hon har inte gjort nåt sånt innan, men det blev jättebra!
P-plats: Det behöver inte vara så mycket jobbe för en möbel-7inredningssnickare. Jag har gjort mina själv... http://www.p-plats.se/lillaedet/hallen
Honey_: Någon som kan tipsa om bilder från tvättstugan? var utanför vårt hus idag och kunde inte tänka mig hur det ska blir helt klart, kommer inte ihåg så mkt från visningshuset... Tack!
emmanicke: Har ett murat stenhus från 1930 med vad vi tror originallister kvar. De är i ek (ngt hårt träslag iaf) och passar bra in i husets stil. Hoppas du kan se tillräckligt bra på bilden (hittade bara en ngt skräpig bild från när vi drog el). Är ca 12 cm höga. Passar bra om man har 260 takhöjd tycker jag. /Emma.
lila: Till vår garderob köpte vi Ikeas system "Antonius". Det blev perfekt och till ett bra pris. Håller även på att bygga ett hus och har precis valt ut alla delar till 3 st garderober och till tvättstugan...tips kolla bilderna i katalogen...du blir inspirerad!
imported_AX: [citat] Hur kort är du, under 160? Jag är 180 och behöver inte stå på tå för att hänga på hängarna på stången, monterat högst upp. På tå skulle jag kunna hänga upp hängaren i taket, på 260 cm höjd.... synd att ikea inte har 260 skåp bara :/ Hyllplansbråtet lägger man längst ned... slipper man böja sig iom att man aldrig använder skräpet ändå Vill tillägga att enl
Harrieth: När man syr gardiner kan du 1.klippa bort stadkanterna (tyget bör då vara ca 67 cm efter klippning) 2. pressa ca 3,5 cm mot avigsidan längs långsidorna. Vik sedan en gång till så att själva sidfållen blir ca 1,75 cm bred. 3. Klipp mörkläggningtyget lika brett som gardiner är efter pressning (60 cm) 4. Lägg mörkläggningstyget avigsida mot vigsida med själva gardinen och se till att
Cockaby: Ge oss en bild på hur det ser ut idag, så är det enklare att tänka sig in i olika förslag.
EB: Vår uråldriga hallmatta med gummibaksida fick följa med vid flytten och användes tills jag hittade en ny (som jag gillade, inte helt enkelt). Det blev fläckar på klinkersen, men det blev det även tidigare och då på en plastmatta utan värmegolv. Jag tror att det beror på åldern helt enkelt. Vår mattas "bäst före"-datum hade passerats för ganska länge sedan. /EB
Misse: [citat] Vi har en Infini (Curve) från Ire Möbel och bekvämare soffa att sitta i får man leta efter- tycker defintivt att du skall titta på dem. Titta även på www.ihreborn.se - där finns en modell som heter "Cool" som kanske kan vara något?!
siw73: Begge deler egentlig - ønsker å se hvordan andre har løst samme utfordring og tar gjerne i mot innredningstips....
Gnagare: Använd möbelvinklar så skivan får röra sig. Limma ALDRIG (iof, är skivan stavlimmad är det inte lika stor risk för att skivan vill röra sig men jag hade ändå använt vinklar) Sätt dem rätt (köp rätt). Skivan rör sig på bredden. http://www.did.se/ekuriren/default.asp?t=1&meny=gds&kat=79&instruktionid=249&avdelning=3
Overlander: Måste hålla med Tokan. Tycker inte heller dessa soffor passar i stil med soffbordet. Eftersom du verkar ha bestämt dig för en typen av soffa, kanske du ska byta soffbord. Men som sagt, smaken är olika och om du tycker de fungerar bra ihop, så är det upp till dig. Det är du som ska leva med möblerna. De kanske fungerar i rätt rum, med rätt belysning, och rätt tavlor, kuddar, tapeter,
JohanLysmask: Tack för svaren! Jag har en kontorsstol som är höj och sänkbar! Tror att jag kör med samma mått som standardbord dvs 72cm! Tack för beslutet!! Mvh//Johan
Dark_Helmet: Min fru gjorde något liknande och hon använde gardinstång. PÅ det sättet kunde man helt enkelt hänga upp den i det spår som finns på baksidan av stången, det var bara att göra ett litet hål på baksidan.
Matarese: Nisses i Västerås har amerikanska soffor, lite långt från Skåne kanske... Fast de har en webbbutik, men då blir det svårt att provsitta/ligga. http://www.nisses.com/eshop/index.php?cPath=22
pinebar: OK. Då kanske det kan vara en idé att lägga ihop det på längden (med stadkanterna mot varandra) och försöka få det att bli platt. Sedan kan du möjligern vika det en gång till på samma ledd. Då får du en fyrdubbel tygbunt som är smal och blir lite enklare att mäta i ändarna på. Sedan är det nog måttband och stor vilkelhake som kan hjälpa dig att få det rakt. /pinebar