Behöver hjälp!!! SNÄLLA!!! Tyck till!

Tänk er en tvättho i tvättstugan 100cm bred och standardmått hög (kan ej exakt)
2 cm ifrån på högersidan är ett fönster "normalt" på vänster sidan 2 cm ifrån står tvättmaskin och torktumlare, (på varann) . Rummet är långsmalt. Målad väv i bruten vit på väggarna med gråare vägg.
PROBLEMET; Vi ska nu ha ett stänkskydd ovanför tvätthon i samma kakel som klinkergolvet är, även samma färg, fast i små tegelformatformade.
SKA vi ha skyddet endast ovanför tvätthon alltså 45 cm högt och 1 m brett eller ska vi sätta det även de 2 cm på var sida. eller ska vi göra tvätthon som en egen enhet eftersom vi ska ha en vithylla ovanför kaklet med rottingkorgar med grejer i. Hyllan kan ju oxå vara 1.04cm för att göra hylla och kakel enhetligt.
Tacksam för svar!!!

Hur hade ni gjort???

Det är inte helt lätt att förstå vad du menar, men jag tror jag fattar. Om du inte sätter plattorna fram till fönsterfodret till exempel så måste man ju sluta med hel platta, det blir inte bra att ha en klippt platta mitt på vägg. Mot fönsterfodret kan man klippa plattan. Mot tvättmaskinena hade jag velat gå in med plattorna bakom, eller slutat med hel platta en bit ifrån.

Så antingen, hel eller klippt platta mot fönsterfodret och sen gått in med plattor bakom maskinerna, eller lagom antal hela plattor centrerade i utrymmet mellan fönster och maskiner, och då blir det ett mellanrum på varje sida om plattorna som avgörs av plattornas storlek.

Jag körde ner nu på morgonen och nu är det satt endast över diskhon, centrerade plattor från mitten, det blev jättebra och det var tur att jag inte tog det ut till fönstret för plattorna och listen runt fönstret va lika tjocka alltså ingen nivåskillnad innåt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.