29 960 läst ·
9 svar
30k läst
9 svar
Ta bort fläckar på en tygsoffa!!
vi läste ett råd på internet om att få bort fettfläckar.
Man skulle gnugga på lite YES på fläcken o sedan tvätta den i tvättmaskinen.
Vi tänkte prova det på vår tygsoffa, då vi har en envis fettfläck inte gick bort då vi bara körde den i tvättmaskinen.
Man skulle gnugga på lite YES på fläcken o sedan tvätta den i tvättmaskinen.
Vi tänkte prova det på vår tygsoffa, då vi har en envis fettfläck inte gick bort då vi bara körde den i tvättmaskinen.
Fast Monza kan man köpa med vilken klädsel som helst nästan. De har tom tefloniserade tyger att välja mellan (fast den har du nog inte eftersom du fått fläckar).
Jag skulle följa tvättråden och fann jag inga sådana skulle jag kontakta Mio och kanske skulle beslutet bli att kemtvätta klädseln.
Jag skulle följa tvättråden och fann jag inga sådana skulle jag kontakta Mio och kanske skulle beslutet bli att kemtvätta klädseln.
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Kolla denna länken:
Fläckborttagning
Själv skulle jag ta bort bläckpenna på en snygg tröja i bomull (i grått, vitt och lite gult). Gjorde som länken rekomenderade, hade ju inte så mycket att välja på... och efter att sköljt området i ett bad vatten och T-röd flera ggr var fläcken borta och tröjan ok.
Ska tillägga att ull, lin och syntetmtrl kan reagera på olika ämnen...
/FlitigaLisa
Fläckborttagning
Själv skulle jag ta bort bläckpenna på en snygg tröja i bomull (i grått, vitt och lite gult). Gjorde som länken rekomenderade, hade ju inte så mycket att välja på... och efter att sköljt området i ett bad vatten och T-röd flera ggr var fläcken borta och tröjan ok.
Ska tillägga att ull, lin och syntetmtrl kan reagera på olika ämnen...
/FlitigaLisa
Klicka här för att svara