2 735 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Smakråd om badrumskakel önskas !
Försöker här eftersom jag fick dåligt med napp på badrumsavdelningen.
Jag har inhandlat vit/beige tumlad marmor till hela väggarna i gästtoaletten inklusive dusch som är ca 3,5 m2 stor. På golvet hade jag tänkt ev. röd eller mixad ljus sjösten. Nu har jag börjat fundera om det blir för mycket ?
Det verkar ju vara helt ute med sjösten idag men jag tycker det är snyggt (tror jag ...). Plattorna skall sättas raka, ej på snedden någonstans.
Stilen i huset i övrigt blir lite klassisk sekelskiftesaktig. Gammaldags handfat och franska kranar. Spegel med bred guldram.
Kan man sätta andra typer av plattor på golvet eller skall jag hålla mig till samma ? Kanske jag helt enkelt sätter vit sjösten även på golvet ?
Jag har inhandlat vit/beige tumlad marmor till hela väggarna i gästtoaletten inklusive dusch som är ca 3,5 m2 stor. På golvet hade jag tänkt ev. röd eller mixad ljus sjösten. Nu har jag börjat fundera om det blir för mycket ?
Det verkar ju vara helt ute med sjösten idag men jag tycker det är snyggt (tror jag ...). Plattorna skall sättas raka, ej på snedden någonstans.
Stilen i huset i övrigt blir lite klassisk sekelskiftesaktig. Gammaldags handfat och franska kranar. Spegel med bred guldram.
Kan man sätta andra typer av plattor på golvet eller skall jag hålla mig till samma ? Kanske jag helt enkelt sätter vit sjösten även på golvet ?
Svart-vitt rutigt är snyggt jo, men min sambo tycker det blir för kallt.
Kan rapportera att vi inte sätter sjöstensplattorna (som vi redan inhandlat...) i gästbadrummet. Känns som att rummet är för litet för 10x10 plattor (3,5 m2) Har istället beställt ett kakel som ser lite handgjort ut (Ricordi 13x13), vitt till väggarna och beige-aprikos-terracotta (avena + grano) till golvet. Jag tror det blir jättebra, tyvärr ganska dyrt kakel men får väl snåla in någon annanstans !
Kan rapportera att vi inte sätter sjöstensplattorna (som vi redan inhandlat...) i gästbadrummet. Känns som att rummet är för litet för 10x10 plattor (3,5 m2) Har istället beställt ett kakel som ser lite handgjort ut (Ricordi 13x13), vitt till väggarna och beige-aprikos-terracotta (avena + grano) till golvet. Jag tror det blir jättebra, tyvärr ganska dyrt kakel men får väl snåla in någon annanstans !
Klicka här för att svara