Försöker här eftersom jag fick dåligt med napp på badrumsavdelningen.

Jag har inhandlat vit/beige tumlad marmor till hela väggarna i gästtoaletten inklusive dusch som är ca 3,5 m2 stor. På golvet hade jag tänkt ev. röd eller mixad ljus sjösten. Nu har jag börjat fundera om det blir för mycket ?
Det verkar ju vara helt ute med sjösten idag men jag tycker det är snyggt (tror jag ...). Plattorna skall sättas raka, ej på snedden någonstans.
Stilen i huset i övrigt blir lite klassisk sekelskiftesaktig. Gammaldags handfat och franska kranar. Spegel med bred guldram.
Kan man sätta andra typer av plattor på golvet eller skall jag hålla mig till samma ? Kanske jag helt enkelt sätter vit sjösten även på golvet ?

Hallå ! Ingen som har bra smak som vill hjälpa mig ?! Blir det bra med ljus sjösten eller inte och vad skall jag ha på golvet ? Kan jag sätta en platta som liknar sjösten, med tanke på den praktiska biten ?

Helt dött, ingen som har någon åsikt ... :-(
Nu har jag en ny idé angående golvet, handgjort glaserat kakel i mild turkos eller lavendel ... Hur blir det ?

A
Är det inte snyggare att fortsätta med samma material?

Jag har bestämt mig för att inte sätta sjösten på golvet, eftersom jag tycker det verkar för omständigt (olja, vaxa, rengöra).
Finns det inget annat som skulle blir snyggt ? Alternativet är förstås "sjöstensliknande" plattor.

Jag skulle ta sjöstensliknande klinkers kanske i en nyans mörkare än vad som sitter på väggen. Har själv sådant klinkers i badrummet och det är riktigt snyggt. Lycka till:)

Vill du ha sekelskifteskänsla så är svart/vitt rutigt matt golv snyggt i ett badrum tycker jag. Det finns exempelvis snygga plattor hos Byggfabriken.

Svart-vitt rutigt är snyggt jo, men min sambo tycker det blir för kallt.
Kan rapportera att vi inte sätter sjöstensplattorna (som vi redan inhandlat...) i gästbadrummet. Känns som att rummet är för litet för 10x10 plattor (3,5 m2) Har istället beställt ett kakel som ser lite handgjort ut (Ricordi 13x13), vitt till väggarna och beige-aprikos-terracotta (avena + grano) till golvet. Jag tror det blir jättebra, tyvärr ganska dyrt kakel men får väl snåla in någon annanstans !

Det blir säkert snyggt. Lycka till med kaklingen! //H

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.