Jag letar efter klargröna textilier och andra inredningsdetaljer till mitt badrum liknande denna badrumsmatta från IKEA (den verkar inte kommit in på varuhusen än tyvärr).

72108_PE187834_S3.jpg

Har någon några tips?

Mattan på bilden heter Båven

Anna_Robban

Tack, det var en massa länkar, men som sagt, jag är ute efter riktigt klargrönt. Gripsholm såg ut att ha, men när man tryckte på färgen och sedan förstoring så var det snarare någon blek mossgrön. Kan det stämma?

A
Vet inte! Såg det jag också! Lättast e väl att kolla var dom finns att köpa å se färgen live. Optex trading hade ju 40 olika färger så några olika gröna nyanser borde ju finnas!? Annars får du väl vänta tills IKEA får hem mattan, om det va den som du ville ha?

Viktigast är färgen.

Inte helt lätt att hitta andra klargröna inredningsdetaljer heller. Men tar gärna emot fler tips! Behöver således inte vara just bardumsmatta eller handdukar.
Överlag så är det vitt, cremevitt, svart, brunt och turkost som gäller när man kikar på småprylar för badrum.

Jag har ett smalt högt fönster i badrummet. En idé jag har är att köpa plastfilm och klippa ut vass alt. stora grässtrån och sätta upp där.

Badrummets färskala går i svart (svartbetsat trä och svart granit), vitt (off-white) och så klargrönt.

A
Dom enda badrumsgrejjer jag kan komma på i klargrönt just nu är ju alla grodserier från tex Mique, hur kul e dom!! Ska hålla ögonen öppna! :)

En liten varning när det gäller att färga mattan – om det ska göras i maskin vill säga. De flesta badrumsmattor har någon form av beläggning på baksidan. Då ska man inte maskintvätta (även om det kan finnas maskintvättråd på vissa (framför allt äldre) mattor. Materialet kan lossna och klogga igen både här och där i maskinen, kan bli kostsamt ...

Jag tror jag avstår från att färga själv, har faktiskt inga vita eller ljusa urtvättade handdukar (!), så det blir för omständigt att köpa nytt och dessutom färga. Men det är iaf Nitors Kaktus som är färgen jag vill ha.

Anna_Robban skrev:
Såg detta från Åhlens om du kan så ut med mönstret dvs?
[länk]
Mönster är ju bara trevligt! Tack.

IKEA meddelar i ett nyhetsbrev att just serien Båven endast går att köpa via deras internettjänst ikea.se
Det förklarar ju varför lagerstatus på varuhusen envisas med att vara 0.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.