M
Matvik: Är det någon som vet om lamellgardinerna från jysk kan användas på snedfönster på gaveln me d vinkel 20 gr? mvh husbyggare
0 svar · 2,3k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: Jo, jag tror nog att reglerna är tvingande. Både vår KA och byggingenjören på kommunen (den person som vi hade samråd med och som beslutade om kontrollplanen och som nu skall utfärda slutbevis) menar att det skall vara 110cm på våra räcken. Vi skulle som sagt inte fått huset godkänt utan rätt höjd på räckena.
4 svar · 4,1k läst
P
pette: aha.... ok trodde du skulle göra nån specialare, encadrainmattorna brukar ligga på 3 x30 meters rulle så såvida du inte har världens största matbord,,,, lycka till iallafall
7 svar · 1,3k läst
·
L
Lotten72: Hej Finns det någon som vet var jag kan hitta en liknande lampa, gärna att köpa via nätet eller någonstans i Skåne. Tack på förhand.
0 svar · 864 läst
·
J
Jentan: Hej, Vi väljer att måla vitt på långsidorna och måla kortsidan bakom kaminen i en accentfärg istället. Tror inte det finns så många klara Varianter ännu. Vi var bland de första som nappade i Norrköpingsregionen och vi har slutbesiktning i september. Målaren sätter igång med tapeter & målning efter byggsemestern någon gång i augusti tror jag. Ni kan följa vårt bygge här
1 svar · 857 läst
T
Tomba6: Önskar tips på prisvärda trapptillverkare. Rak trappa med underliggarnde z-balk (1 eller 2 st balkar). Ek alt. eklaserat.
0 svar · 1,3k läst
P
polywen: haha de e iofs sant.. ^^ får fundera lite på de
7 svar · 3,8k läst
A
astol: tack för svar! jag hittade dom listerna i ett annan afär! tack
2 svar · 11,7k läst
·
Ingenjören
Ingenjören: Varför inte ta chansen att få använda lite verktyg och bygga en platsbyggd garderob? Du har ju tydligen en befintlig som förlaga - bara att bygga en likadan till! /Ingenjören
3 svar · 4,1k läst
K
kristoffer1: hejsan jag letar efter garderobsdörrar till 600 mm breda garderober. Dörrarna skall vara 595 x 2000. Nån som vet var man kan köpa prisvärda sådana dörrar? //En som inte vill spendera soliga semesterdagar med att måla 9 garderobsdörrar
0 svar · 4,0k läst
E
erila: Vi har en bänkskiva som är ca 2m också har vi använt vinkeljärn som är några centimeter kortare, kanske 57 eller nåt sånt. Då syns de inte så mycket. Sedan går de ju måla samma färg som väggen om man inte vill att de ska synas så mycket.
3 svar · 4,2k läst
T
Tieri: Vi bygger en modern tvåplansvilla från Myresjöhus som heter Oktav. I sovrummen finns små, avlånga fönster (ca 110x50) som passar väldigt bra med den moderna stil vi är ute efter, men frågan är hur man på ett snyggt sätt täcker för dem så man kan sova gott på kvällarna?
0 svar · 3,3k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: På forumet så brukar det efterfrågas och tipsas om billigare system än t ex elfas. Oftast brukar svaret vara ikea eller något tillfälligt parti hos ngn handlare. Jag är lite nyfiken på "hur dyrt" elfa egentligen är? Detta eftersom diskussionstrådarna är ganska många. Som ett alternativ har jag tittat lite på rubbermaids lösning. Den säljs via rubbermaids webshop. De säljer både
0 svar · 3,8k läst
E
Emelie.T: Hej! Jag och min sambo har nu bestämt oss för att bygga smålandsvillans Nybro. Älskade dom öppna ytorna och alla fönster men funderar lite kring en sak. Vardagsrummet har inte så mycket väggar eller utrymme att spela på.Hur har ni inrett det? Vore jätteroligt att få se bilder och få lite inspiration.
0 svar · 1,1k läst
P
på landet: Uppdatering. Efter totalt 24h arbete (planering, lunch, raster osv inräknat) så står vi med 90% klart av de ca: 100m2 isolering. 2 personer var vi. Spik/klammerpistol är GULD värt! Det är ju 45graders lutning på tak och dubbla skivor så med annan konstruktion och enkelskiva hade det gått mycker fortare! Jag räknar på ca: 6h arbete till för helt klart med isolering. Nästa gång blir
3 svar · 1,2k läst
Raceman
Raceman: Inte riktigt säker här, men säljer inte Elfa lösa skenor?
1 svar · 1,1k läst
L
LinusJo: Hållt på några månader att inreda i denna stil. Nån som har tips på stereosystem alt. hembiopaket? Samt var jag kan köpa snygga tavellister online eller i göteborg? Helst vita, och tunna. Även vit stereo/högtalare. Eller ljust iaf.
0 svar · 848 läst
D
Dr.SiC: Vi har liknande "problem". Har letat överallt, men i den prisklass vi letar finns det inget vi tycker är snyggt. Tills vi började kolla hos köksleverantörer, och då kan man ju välja mellan massa luckor, täcksidefärger osv..Vi kommer köpa från kvik, det utseende vi vill ha till bra pris!
4 svar · 1,2k läst
H
HEM2121: Titta både på kök och badrum på Ikea. De har ju även spegeldörrar, passar kanske i hallen :).
2 svar · 6,8k läst
H
hempularen: Vi har handlat 2 fristående hållare i vitmålat smide, från "Ängshyddan" (en design butik med bed and breakfast) i Yngsjö i Skåne i samband med besök i området. De har en hållare för aktuell rulle samt "vaggor" för ytterligare 3 eller 4 rullar nedanför (glömt exakta antalet). Möjligt att de säljer på beställning också.
4 svar · 2,0k läst
W
wollen: Har redan inhandlat allt men tänkte bara dubbelkolla med måtten..
3 svar · 10,3k läst
M
moix: Kanske http://www.blocket.se/stockholm/Retro_50_tals_koksmobler_27654400.htm?ca=11&w=1 ?
8 svar · 2,5k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Ja, impregnering. :-) Hör på Åhlens, en skoaffär eller vart som. kolla att det lämpar sig för innomhusbruk.
1 svar · 1,1k läst
Andreas Lundgren
Andreas Lundgren: Svårt att hitta trådbackar som är universal, de har ju ett mått från början... Men är de mindre än garderoben är det lätt att sätta en distans (en vanlig bräda) emellan! Man kan också köpa stänger att hänga galgar på i många byggvaruhus. De kan man såga till efter den längd man behöver. Mvh, Andreas
3 svar · 4,0k läst
M
MickeK: Köpte på Jysk för att mörklägga i sovrum och gillestuga där jag har hemma bio. Funkar bra och var ganska billigt tyckte jag. Har dock inte jämfört priset med andra.
2 svar · 1,9k läst
B
bompa: Någon som köpa soffa från Oazen.se HAr en del trevligt men har inte butik :( http://oazen.se/news/wordpress/
0 svar · 1,4k läst
M
Micke_H: Jo dem gjorde hlt klart bort sig i det programmet.
7 svar · 2,6k läst
pappskallen
pappskallen: Mycket bra tips! Ska kolla så fort jag får möjlighet.
2 svar · 2,0k läst
Rrrrr
Rrrrr: Vad är soffan i för materal, och vad är era kläder i för material? fleece/polyester-material brukar bli jävligt statiska.
4 svar · 2,5k läst
S
Szture: Kan du ta bort golvet försiktigt och finns plats under govlet, d v s ligger det på reglar eller direkt på någon typ av platta? Om det finns plats kan du skruva fast en regel som du sen fäster stolparna i. Annars skulle jag sätta stolparna i något typ av befintligt fast virke (regel) och inte bara i golvet. Du kan istället skruva fast vinkeljärn i golvet och bygga en "falsk" stolpe av
1 svar · 2,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.