Halloj alla byggare och hemmapulare!
Som rubriken lyder så känner jag mig halvt ihjälstressad av mitt byggprojekt a'la övervåning som skall hinnas klart innan alla 30 gäster kommer på midsommarfest!!!

Så innan jag ringer in snickargardet undrar jag hur lång tid ni tror att det tar att sätta upp innerpanel i 45graders snedtak på ca: 100m2...10h, 20h, 30h, 40h.

Jag har inte tummen mitt i handen, har renoverat och byggt en hel det men har heller inte 20års erfarenhet av bygg

Övrigt:
- Det blir jag o Sambon samt möjligtvis någon till.
- Det skall vara liggande panel
- Spikpistol införskaffas för ytterligare effektivisering
- 4200mm upp till bjälke
- Panel = målad råspont
- Avstånd takstolar ca: 1200mm
- Klurigheter: Kupa + 2 fönsterkupor. Murstock....men inte helt avgörande om de är färdiga eller inte!

2-3 dagar? Antar att du redan har isolerat och plastat och skall använda taklister samt att råsponten är notad i ändarna. Då är det bara att köra på. Det som kan ta tid är om du skall spika osynligt eller att virket är svårt att få ihop.
Gärna också en lättflyttad ställningskonstruktion som du kan springa fram och tillbaka på.

Halloj, ok ungefär som jag räknat på då...jodå isoleringen och plasten kommer vara uppe snart!
tyvärr är inte sponten notad i ändarna och jag fasar lite för det! några tips på hur jag löser det bäst?
Tänkte också skjuta dyckert i noten på sponten, men man kanske behöver skjuta extra!?

Uppdatering.
Efter totalt 24h arbete (planering, lunch, raster osv inräknat) så står vi med 90% klart av de ca: 100m2 isolering. 2 personer var vi. Spik/klammerpistol är GULD värt! Det är ju 45graders lutning på tak och dubbla skivor så med annan konstruktion och enkelskiva hade det gått mycker fortare! Jag räknar på ca: 6h arbete till för helt klart med isolering.

Nästa gång blir det helt klart sprutisolering!!!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.