H
HansR: Du kan väl göra ett Gantt schema? Det går ju att göra i MS Project och det kanske finns gratisprogram att hitta på nätet. Sent from my HTC Desire S using Byggahus
1 svar · 2,1k läst
Ari73
Ari73: Hej! Vi letar efter en kontrollansvarig i Täby. Kan ni rekommenderar någon som ni har bra erfarenheter av???
0 svar · 2,1k läst
KnockOnWood
KnockOnWood: Där finns en skillnad mellan nytt och begagnat som det kan vara svårt att göra något åt: Tillgången på begagnade hus är nog mycket mer varierande med avseende på läge än tillgången på tomter. Så för att hitta en tomt med "drömläge" måste man ha rejäl tur. Att hitta ett befintligt hus med drömläge är nog lättare. Beror förstås på var i landet man letar. Och vad man har
9 svar · 3,8k läst
V
victoria01: Hej! Jag och min man funderar på att bygga ett Sandliden Eksjöhus. Jag har sett att flera medlemmar byggt det huset för ett par år sedan. Är ni nöjda? Är det något man bör tänka på? Vi funderar på att utöka barndelen något, för lite större barnrum och klädkammare. Vi funderar även på att lägga köket först, sedan tvättstuga och sist arbetsrum i mittpartiet. Är det någon
0 svar · 2,9k läst
R
RoBo: Var i Stockholm ?
3 svar · 2,5k läst
F
Fagerhof: Tråkigt om det är som du säger Suhagg att de har betalningsproblem då vi hade bestämt oss till 99% att bygga med dem eftersom de erbjöd väldigt mycket för pengarna. Varför jag undrar över de nya husen är att de vi ville bygga Villa Kvick inte finns kvar i sortimentet och då spricker ju allt när man måste börja om på nytt. Vet inte om vi fick en glädje kalkyl eller dyl. Men vi
7 svar · 4,4k läst
B
berthrsd: Ja, huset blev som vi hade väntat oss, vi trivs jättebra. Vi är mycket nöjda med A-hus, deras säljare och entreprenörerna.
11 svar · 10,6k läst
·
O
Ostarra: [citat] Men dom vet ju inte ens den faktiska kostnaden om man Vet vad man ville ha för det visste vi när vi var där och vi hade 2 olika offerter på slutet, och som jag skrev ovan i ett inlägg så ska man inte behöva fundera ens på om undermaterial till kakel/klinkers ingår, eller om tex elkablar ingår i huset eller om detta tillkommer? För då är det för mig och som det blev i vårat
15 svar · 6,2k läst
P
Pepparkaka: [citat] Vanligtvis ingår bara husleveransen i priserna, men det kan variera. Att få ett totalpris kommer att bli svårt, eftersom ytterst få vågar ge ett fast pris på grundläggningen. Kostnaden för den kan springa iväg rejält jämfört med det som hustillverkarna anger som "standardgrund". Sedan tillkommer vanligtvis bygglov, målning av hus utvändigt, utvändiga trappor, trädgård mm.
5 svar · 2,9k läst
T
thomasx: Har inte byggt ett sådant hus. Men EPS liksom PU är ur många aspekter bra som isolering. Vi har sprutat PU invändigt i vårat gamla hus och det överträffade mina förväntningar redan från dag 1. Huruvida foamsystems hus är byggda så att de ger motsvarande fördelar med skarvlös isolering m.m. vet jag inte. En del som är viktig och som i alla fall jag i stor utsträckning förknippar
1 svar · 1,5k läst
JoakimJohansson
JoakimJohansson: Okej va bra! Jo hade ju tänkt göra liknande... Svårt bara att bestämma sig innan man börjat bygga... Tips på något bra hörnkar som passar i prio två?
26 svar · 10,4k läst
J
JHallbeck: Hej. Ja jag har också sett den bloggen, ser ju ut att vara ett mycket trevligt hus och hon som håller i den har ju en stil och smak som passar hustypen. Dock hade det varit trevligt om där hade varit någon som fått upp precis denna kombination, Vår hus lev v3 och vi har valt veranda på hela framsidan och skjutit bak garaget för att få bättre plats för bilarna framför porten. Hur har
2 svar · 3,0k läst
Thomas Lundquist
Thomas Lundquist: Jag har byggt en lösvirkeskåk åt min svåger från rejnäsvillan och har bara gott att säga om dom. Det var en lite bökig takkonstruktion med järnbalkar och urjackning av takstolar, men med bra kontakt med arkitekten låste löste det sig utmärkt och snyggt blev det utan synliga balkar. Bra kvalitet på virket är det också. Det här var väl c.a 10 år sen men dom har säkert samma fina
1 svar · 5,1k läst
Ö
Österlejon: Är det någon här som har köpt lägenhet (nybygge) hos Veidekke, Sädesärlan. Har precis varit på tillvalsmöte med Whyte Lilja och HTH kök, men finner att priserna är totalt ologiska och att det finns alldeles för litet utbud jmf med vad jag hade räknat med. Vi har bestämt oss för Straight Vit kök med öppen planlösning, men jag undrar om det kommer att bli stor skillnad jmf Slät
0 svar · 1,5k läst
D
dhanjel: Om detta är fel forumdel för detta så är det helt ok att ni flyttar den. Då vi ska bygga hus i vår så har vi under sommaren samlat på oss en mängd kataloger från olika hustillverkare. Och så här när vi gjort vårt val så känns det lite slöseri att bara slänga bort allt i återvinningen. Så min tanke är att om man har massa kataloger över så skriver man här och var de finns,
0 svar · 1,2k läst
G
gbghenke: Kul idé men synd att alla husen som fanns att bygga utifrån var så tråkiga :(
7 svar · 6,4k läst
S
salkin00: Surfade runt lite och hittade götenehus serie pakethus. Där står det pris från X XXX XXX kr. Någon som vet vad som ingår i detta pris. Får försöka få tag på en säljare men lär inte lyckas i helgen så någon som kanske vet redan nu?
0 svar · 1,9k läst
S
salkin00: För 2,5 år sedan när vi skulle bygga hus stod inte Älvsbyhus så högt i kurs. Svartlistade och mycket fokus i byggfuskprogram. Nu ska min syster bygga hus och min fråga är helt enkekt hur står de sig idag? Erfarenhet nyligen, har de tagit tag i sina brister, bemötande osv? Någon som vet?
0 svar · 1,7k läst
R
Riskok: Hej gott folk Har kommit en bit på vägen nu men vi har inte haft någon möjlighet att titta på ett färdigt hus. Så frågan är om någon vet om något sådant hus i närheten utav Jönköping eller om någon har mer bilder på insidan? Har kollat allt som finns på Google men vi känner oss inte riktigt nöjda :) Så vet någon någon som har byggt i Småland? Har ni bilder så får ni mer
0 svar · 1,9k läst
bjolo360
bjolo360: [citat] Jag skulle iofs undvika att köpa av en säljare som man visste har svårt att hålla en bra ton när saker och ting går emot. Hur reagerar samma säljare när man har olika uppfattningar om nånting under leveransen eller när nånting krånglar under byggtiden? Som säljare tycker jag det är helt ok att informera kunden att man tycker det är tråkigt att det inte blev nån affär,
22 svar · 5,1k läst
H
hempularen: Tittar man på deras hemsida så är det ett bolag i Borohuskoncernen, Borohus har ju figurerat i en del rena katastrofbyggen. Men en friggebod kanske de är kapabla att tillverka. Rent spontant så tycker jag inte att deras priser ser speciellt låga ut, men jag har inte detlajstuderat vad som ingår.
1 svar · 1,6k läst
I
Indianlax: Vi köpte tomt i maj 2011 Skrev kontrakt Götenehus Juni 2011 Skickade in bygglov i Juli Avslag och nytt bygglov Aug Beviljat bygglov Nov Mark o spräng feb-mars 2012 Stomresning April 2012 Planerad inflytt oktober 2012
10 svar · 8,7k läst
B
Badger67: Finns ingen anledning att sura eller vara långsint över saker som åtgärdats. Skulle inte påstå att vi var ointresserade av kvalitet, tvärtom. Nu hade vi efter två år endast fogsprickor som behövde åtgärdas och det gjorde A-hus utan diskussion. Hade det funnits fler fel så hade vi märkt det, vi kan kalla det tvåårsbesiktning bokstavligt talat dagligen utförd av oss själva. Säg
9 svar · 6,4k läst
·
G
gullegrizen: Vi byggde med MH för sju år sedan och är fortfarande jättenöjda med hur allt har skötts. Även våra grannar är lika nöjda. Dock var ju detta ett par år sedan och de senaste åren har ju varit turbulenta för husföretagen så det är väl möjligt att kvalitet och service har blivit lidande. Rimligtvis borde man ju istället satsa på just detta för att vinna över de kunder som tittat
13 svar · 5,7k läst
H
Husjakt: inga mer kommentarer :)?
6 svar · 2,0k läst
J
Jugend: Intressant. Jag är nog i även i detta fallet för konservativ antagligen för att kunna visualisera det ... :) Lägg gärna in en bild sedan för man är ju nyfiken.
6 svar · 3,4k läst
Byggahem
Byggahem: Onsalahus. Bolagsekonomi? Rörelseresultatet / Vinstmarginalen ser ju inte helt super ut. Riktigt bra tråd, men som läget ser ut idag så krävs även en ekonomisk jämförelse, enligt mig vilket fall :) ex. www.121.nu Garbo försäkring täcker väl inte allt vid en konkurs eller hur är det nu? Eller räcker det med Garbo försäkring? Så fall kan man ju teckna lite med vem som haver om de
23 svar · 12,5k läst
N
nybyggarenostergotland: Vårgårdshus har jag funnit väldigt "billiga". Kolla deras modeller.
3 svar · 2,1k läst
P
Pumba: Jag börjar bygga med Byggtonvillan om några veckor. Ägaren har varit i branschen länge, hade tidigare Dekårhus som är sålt till Fiskarhedenvillan, därav att Byggtonvillan är ganska nyligen registrerat.
2 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.