5 089 läst ·
22 svar
5k läst
22 svar
Tjuriga hustillverkare när de inte får sälja hus?
jag tycker dock det vore intressant att veta vad det är för kommentarer som fällts för att det ska kännas som "kunden tar skiten".Nimajneb skrev:
Som jag nämnde i förra inlägget som TS skrivit i första inlägget "efter allt jobb vi lagt ner", har själv svårt att få ihop detta med att vara otrevlig osv, vist en viss ton av uppgivenhet men otrevlig eller nått åt det hållet kan iaf inte jag tycka det låter som.
Ja.så kan det bli....man kan inte göra alla nöjda...
Visst har jag rätt som kund att ställa alla frågor jag vill till säljaren, sedan är det upp till säljaren att lägga mer eller mindre tid på kunden. Att begära produktionskalkyl, fråga om planlösningsändringar, husförlängning o.s.v. är ju en nödvändighet innan man väljer leverantör. En husförsäljare vi begärde kalkyler av blev arg när vi frågade om rabatter. En annan säljare svarade vid samma fråga "nej, vi kan inte ge den rabatten p.g.a det och det, men jag kan ju inte tvinga er att välja oss. Den säljaren läste oss rätt, gav info allteftersom intresset växte. Jag har sett hus i området där vi bor som är nästintill totalkopior av kataloghus, men de har kontrakterat annan leverantör än de som har skissen eller byggt huset som lösvirkeshus. Det kan jag tycka är anmärkningsvärt, även om man får göra det, med vissa förändringar. När det bli katt och råttalek, att man försöker få fördelar genom att spela ibland med dolda kort, det är ju inte snyggt, vilken sida som än gör det.
vi har inte haft långdragna diskussioner, utan lite frågor via mail och sen träffats och gjort en pkk.
kommer inte gå ut med namn, ser ingen anledning med det. agerandet när man inte får en affär bör inte påverka presumtiva kunder.
man kan bygga en exakt kopia av en annan tillverkares hus, planlösningar är inte upphovsrättsskyddade.
kommer inte gå ut med namn, ser ingen anledning med det. agerandet när man inte får en affär bör inte påverka presumtiva kunder.
man kan bygga en exakt kopia av en annan tillverkares hus, planlösningar är inte upphovsrättsskyddade.
Men vad är det för hemskheter som har sagts då?dhanjel skrev:vi har inte haft långdragna diskussioner, utan lite frågor via mail och sen träffats och gjort en pkk.
Det du skrev i första inlägget var väl snarare en suck av uppgivenhet än nått slags otrevligt/tjurigt bemötande.
Att bygga kopior är ju en sak men personligen kan jag tycka det är rätt fult att gå till den lite dyrare leverantören och hämta kunskapen för att sedan vandra till lågprisallternativet med all information, klart man kan bli sur över sånt.
Jag har inte påstått att det är hemskheter, bara en otrevlig ton. Ser inte direkt nån anledning till att gå in mer i detalj i just de fallen, jag var bara nyfiken på om fler råkat ut för det.
Och vi bygger ingen kopia, vi har ritat själva. (Men det hör inte till diskussionen)
Och vi bygger ingen kopia, vi har ritat själva. (Men det hör inte till diskussionen)
Jag skulle iofs undvika att köpa av en säljare som man visste har svårt att hålla en bra ton när saker och ting går emot. Hur reagerar samma säljare när man har olika uppfattningar om nånting under leveransen eller när nånting krånglar under byggtiden? Som säljare tycker jag det är helt ok att informera kunden att man tycker det är tråkigt att det inte blev nån affär, men en bra säljare framför det utan att vara sur eller dryg.dhanjel skrev:
Klicka här för att svara