Kan någon kortfattat upplysa mig om Fiskarhedens koncept?

Som jag har fårstått det så säljer de en byggsats som man måste komplettera med både material och hantverkare. Stämmer det?

Någon som kan rekommendera en säljare? PM:a gärna.

Fiskarheden säljer kompletta byggsatser (i lösvirke) samt allt invändigt material och skaffar dessutom fram entreprenörer för alla olika steg fram till helt nyckelfärdigt, du kan välja själv vad du vill ha. Dock är det delad entreprenad så Fiskarheden tar inte ansvar för vad entreprenörerna gör mer än att de är på deras rekommendation (så det är oftast företag som byggt FHV tidigare). Maila deras säljare på hemsidan så kan du få prisuppgifter för allt, de är väldigt öppna med deras prissättning och vad varje enskilt steg kostar så det blir lätt att se vad som kostar vilket jag tycker är bra.

Vad är det för material du hört man ska komplettera med?

FredrikR skrev:
Vad är det för material du hört man ska komplettera med?
Inte riktigt med på vad du menar, men beställer du alla entrepenader hela vägen till nyckelfärdigt via dom behöver du inte komplettera med något material alls. Även om du beställer endast byggsatsen får du med det mesta (undantaget grunden samt typ värmepump och porslin har jag för mig), men maila dom så får du alla detaljer.

Jag menade det som fråga på TS inlägg överst. :)

Vi kikade på att ta FHV men backade då deras delade entrepenad inte alls föll oss i smaken och dom tog sig inte an en sk. "total entrepenad", dom kan ta fram alla entrepenörer men man får sen då skriva kontrakt Själv me de olika entrepenörerna.. VVS,EL, ja allt.
Sen så var det en sak som vi backade rejält på och det var alla "små" summor som dom inte kunde säga vad det skulle komma att kosta? som tex.
Kakel och klinkers kunde vi få ett pris på MEN..... då visade det sig när vi fick en offert att allt under material som man måste ha för att allt ska fästas m.m ;) inte ingick i priset utan detta skulle man få veta senare då dom tog fram en entrepenör.
Nä fy bubblan va invecklat och så var det med många saker, och enligt oss så håller det inte att hålla på så... för några kronor kan bli väldigt många om det ska dyka upp sånt hela tiden!
Så vi tackade snällt nej till dom , även om dom har väldigt fina hus... men i slutändan blir dom inte billigare än någon annan faktiskt Om man dock inte vill göra allt själv från ett stomrest skal för då är det nog helt perfekt =)

FH affärsidé är väl att sälja kompletta byggsatser till någon som bygger en stor del själv....letar du efter nyckelfärdigt så är det nog någon annan du ska titta efter....

• Gilla
Ostarra
  • Laddar…
I Varberg blev vi erbjudna en totalentrepenad med en byggare som dem rek. skitbra tyckte vi , vi tänker

Fiskarheden är hedervärda tycker jag i och med att de är en av få som verkligen jobbar med öppen prisbild.

Jugend skrev:
Fiskarheden är hedervärda tycker jag i och med att de är en av få som verkligen jobbar med öppen prisbild.
jaha men vet du verkligen det rätta entrepenad priset ??

Jugend skrev:
Men vad är en Öppen prisbild enligt dig då? Ge gärna Exempel, för det va långt ifrån det vi tyckte att dom gav i slutändan .

Jag har byggt med dom, och nog tycker jag att man fått en hyffsat korrekt prisuppgift... Var väl en del tillval som vi fick göra, men hade vi frågat om det innan, hade vi nog fått pris på det också...

Jag har inte byggt ett hus med dem utan jag gjorde bara en sondering. Jag upplvede kontakten med dem som ganska klar och att jag fick en hygglig prisbild. Många av de andra kunde inte, ville inte, orkade inte ge prisbild utan att man satt i jättedjupa samtal. Helt fel för mig när jag sonderar terrängen bara.

Tar ju ändå en del tid för tillverkaren att kontakta sina entreprenörer för att få ett pris på det ni vill bygga och där ni ska bygga, så kanske inte är så konstigt om de vill veta lite mer vad ni vill innan de tar fram ett pris.

dhanjel skrev:
Tar ju ändå en del tid för tillverkaren att kontakta sina entreprenörer för att få ett pris på det ni vill bygga och där ni ska bygga, så kanske inte är så konstigt om de vill veta lite mer vad ni vill innan de tar fram ett pris.
Husleverantören bör väl veta sånt gällande sina kataloghus, kan man tycka.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.