M
Mikael66: Gick för fort det där :). Tillägg: ändrad taklutning från 38º till 45º, ville de ha 12 750:- för. /Mikael//
6 svar · 1,6k läst
E
esg: Hei! Jeg holder på å bygge ett ä-hus i Fredrikstad, Norge. Grundmuren er ferdig, men det jeg lurer(undrar) på er: Hva gjør dere for å frostsikre muren\gunden rundt grunnmuren?? Hvor sårbar er egentlig grundmuren med tanke på frost\telehivning intil huset kommer? Takkar for svar, Esg
0 svar · 1,2k läst
M
mammami: Vet inte om den det senaste inlägget var menat till mig, men jag svarar än då. JA då vi har räknat ut ett worst case senario, med 7 % ränta ( rörlig, men förmodligen lägger vi inte hela lånet rörligt ändå ) och amorteing på det. Som det är idag kommer vi att ha det amorteringsfritt, om vi stoppar in i runda slängar 2 mille kontant så tycker jag vi har gort vårt på den fronten :D
8 svar · 1,9k läst
L
lucaisa: Hej jag och min man är från kungälv också. Vi har genom bekanta hört oss för. det finns nästan alltid någon som känner någon som var nöjd med sitt hus eller som känner någon som jobbar som snickare. Så blev det för oss i allafall. Sök annars på nätet och gerär att få kontakt med dem och offerter mm. Viktigast är att man känner att man har förtroende och en bra kommunikation
0 svar · 3,2k läst
Index
Index: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=14425/0 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=13023/0 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=15732/0#0 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=16184/22#22
1 svar · 2,2k läst
A
arwen: Sorry jag menade Hjältevad... Men Älvsby kanske också borde vara med i jämföreslen?
4 svar · 3,0k läst
P
Paddington: det verkar jobbigt... att rita egna ritningar o allt. har du gjort det? Skickar man in ritningar till alla firmor då eller?
3 svar · 810 läst
K
Knuffa: Har hittat ett hus som passar oss.. Nu är det så att vi känner inte till företaget, letat på forumet men kan inte finna någon som har erfarenhet av dem.. Skulle vara mycket tacksam för information av alla sorter.. Tack på förhand :)
0 svar · 916 läst
P
Paddington: Vad gäller: grund väggar värme isolering trämaterial väggmaterial etc??
0 svar · 3,7k läst
S
Smeagol: Är det någon som vet ungefär vilken prisnivå Lapplihus har. Är de mycket dyrare än tex Sjödalshus, LB-Hus Boro etc. Skall bygga i Uppsala, är det någon som byggt Lappli i Uppsala/Sthlm?
0 svar · 888 läst
I
Isco: Ännu en gång tack, nu är jag lugn! :)
4 svar · 2,1k läst
K
Kosmos: nix vi sa inget till säljaren alls, vi pratade med snickarna bara, dom tog bort garderoberna och det var aldrig tal om några x-tra kostnader för x-tra innertak och golv. Jo dom blir lite för höga så ska man använda garderoberna och inte köpa nya som vi så får man fixa lite med socklen, men hellre det än "fastmurade" garderober som inte går att flytta. :)
15 svar · 1,9k läst
C
catrinlj: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=34494
1 svar · 894 läst
Jesca_j
Jesca_j: Fråga dem. Vår hustillverkare (villa varm) använder skivor som är Svanen-märkta.
3 svar · 4,6k läst
P
Paddington: kan man det tro?
0 svar · 973 läst
T
tygrrress: Ska bygga ett korsnäbben, NNF, i jönköping, och även om det är ett ganska dyrt hus så känner vi att vi inte behövde välja till några tillval direkt, standarden var så hög ändå, så faktum är att för vår del blev det inte så mycket dyrare än något annat. :D
7 svar · 1,4k läst
P
Paddington: Har mailat och bett om det till varenda säljare snart, men de verkar ignorera min förfrågn :( :(
0 svar · 2,8k läst
P
Paddington: ok... det är inget ni har på dator som ni kan bifoga till mig bara? paddington@bredband.net alt. klistra in den här?
2 svar · 2,6k läst
E
experten: Paddington verker lätt frusterad och det blir man lätt när man vill att världen skall vara antingen svart eller vit ::) Jag gillar ju liknelser med bilbranschen...... :).......och om du skulle försöka dig på en marknadsundersökning i stil med vad du nu gör med din husaffär skulle du ha samma problem. Volvo har många nöjda kunder och en del som aldrig mer kommer köpa en Volvo. Det
4 svar · 3,5k läst
P
Paddington: Har nog sett de som finns på nätet!!! Är nyfiken också på övervåningen inredd!
0 svar · 653 läst
D
dempa: Hej! Janbo, vad kostade granitskivan? /Dempa
13 svar · 4,1k läst
P
Paddington: hur menar ni, ni som gjort det? Har ni bilder? Vilka modeller gäller det? De öppna?? Fick ni betala för det
0 svar · 1,3k läst
bebben
bebben: [citat] Men man behöver väl inte tapetsera över mer än skarven?
4 svar · 1,6k läst
bebben
bebben: Älvsbyhus har, mig veterligen, oxå spån i väggarna. Fördelen med ngt annat än enbart gips är väl att det är lättare att skruva upp saker på väggarna. Sen kan man ju oxå, som många har, ha både spån/OSB/råspont och gips.
1 svar · 1,3k läst
A
arlan: Vår lbhus säljare har varit lätt att nå än så länge iaf. vi får väl hoppas att fortsättningen blir lika bra, imorgon ska vi iväg och titta på ett ärlan (special) visningshus. kul att se vad dom gjort för special, vi har ju gjort en del ändringar i vårat.. Jonas
7 svar · 2,3k läst
S
Stumpen: Även jag håller med om att Domherren vinner! Båda husen är mycket fräscha. Jag och min sambo var först inne på att få ett liknande hus som Viggen ritat av en arkitekt. Dock avrådde han oss väldigt snabbt, då han menade att loft är "inne" nu, men att det i framtiden ev kan sänka värdet på huset alt att huset blir svårsålt. Nu har vi istället valt ett hus från Myresjö.
2 svar · 2,8k läst
Constructum Domus
Constructum Domus: Min kalkyl för suterränghus med byggarea på 92 kvm ser enkelt räknat ut enligt följande: 500 000:- Markarbeten, sprängning, platta och murning av källare. 500 000:- Byggsats med prefab ytterväggar med fönster och gips. Allt material för inneväggar, innetakpanel, bjälklag, ryggåstak etc. 500 000:- Kök, badrum, parkettgolv, tapeter, trappa, värmesystem och montering av byggsats. Det
4 svar · 2,9k läst
F
fredwel: [citat] Enligt vår säljare ska dom ha ökat tjockleken till samma nivå som de övriga husen /FW
8 svar · 964 läst
F
fun: Hej, Vårat  hus blev levererad i Tisdags, och det viktigaste delen dvs. att resa stommen och att täta huset som snickare utryckte det blev klart imorgon… Snickarna verkar vara kunniga då bygget går smidigt fast det är en rätt så stort och komplicerat hus, men jag blev mycket besviken då ingen från husföretag och framförallt firma som jag skrev entreprenad kontrakt med har kommit på
0 svar · 3,8k läst
A
Anders1010: ÖV golvyta= 69kvm, Roxistenhus
3 svar · 2,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.