Hej, jag har läst en hel del trådar där Eksjöhus diskuteras... många verkar missnöjda (eller i alla fall ett flertal).

Jag är intresserad av erfarenheter av Eksjöhus specifikt i Stockholmsområdet. Finns det några som är nöjda häromkring? Är det ett prisvärt alternativ?

Jag gillar verkligen planlösningen på Aspudden. Någon som har erfarenhet av det? Hur funkar egentligen öppningen upp till övervåningen? Jag tänker mest på ljudet. Går det att använda övervåningen som tv-rum och samtidigt försöka prata lugnt med varandra nere i vardagsrummet? Eller? (Och hur tvättar man de inritade takfönstren? :-?)

Ingen som byggt med Eksjöhus i Stockholmsområdet?

Eller som har byggt Aspudden, eller varit inne i ett?

:)

Hejsan!

Vi har byggt ett Eksjöhus Söderåsen i Sthlmsomr.
Vi är jättenöjda!! Mycket beroende på att vår snickare var kanon.Vi skrev ett kontrakt med Eksjöhus för själva byggsatsen och sedan ett kontrakt med snickaren. Han i sin tur kontrakterade röris, elektriker osv. Det funkade bra.

Vill du ha namn eller fler upplysningar kan du PM´a.

Mvh Thomas

Jag har egentligen inga personliga erfarenheter av Eksjöhus, förutom att vi valde bort dem i vår process då vi valde leverantör.

Vet ej om detta hjälper dig, eller om det ens är relevant, men jag har ett par bekanta som har byggt med Sthlmskontoret. De är inte nöjda med hur allt har hanterats. Det strular och de får vänta på åtgärder mm. Husen i sig är det nog inget fel på alls, det är mer deras service. Lite "det fixar sig"-mentalitet, samtidigt som det också verkar som att företaget är mycket toppstyrt och allt ska gå genom HK innan det godkänns.

Vår egen magkänsla sade oss att inte anlita dem, men det behöver inte betyda att de är fel för alla. Se till att ta ordentliga referenser på byggentrepenören, Eksjöhus har ju inget ansvar för vad han gör då det är delad entrepenad.

Lycka till! :)

Tack för synpunkter/kommentarer!! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.