Byggahus.se

Referenser?

1. P
    Medlem Nivå 2
    Står inför valet och kvalet angående att ge vitsord om mitt husbygge. Ifrån dag ett så har det strulat. Grunden blev nedsölad av murbruk, rören var fel placerade, badrum feldimensionerat (byte av dusch som jag själv har fått betala), klinkers slarvigt lagda, ingen värme eller dålig installtion vid inflyttning, flisor i parketten (nu lagade), dålig rådgivning som har gett fler timmar av hantverkare (vilket grannen slipper som är proffs). Plus är ett stort hus till en rimlig kostnad och kvalité på själva huset. Negativt är alla problem och sömnlösa nätter som detta har gett plus alla timmar som det tagit för att reda ut allt strul. Nu får jag ett antal telefonsamtal ifrån personer som skall bygga. De flesta är nybörjare som jag samt vill inte ha något strul. Samtidigt är jag väldigt nöjd med själva huset så det är svårt att ge råd. Har ni som har byggt också haft liknande problem? Ska det strula, är det ett naturligt tillstånd när man bygger nytt?Slutbesiktningen visade på ett antal mindre problem så hur tycker ni att man ska ge för råd? Ska man ge ett sådant här bolag goda vitsord?

2. matbr107
    Medlem Nivå 7

Re: Referenser?

Var ärlig och säg som det är! Det tjänar både du och de nya spekulanterna på!

3. lbg
    Medlem Nivå 6

Självklart ska du vara ärlig, men du kan ju också poängtera att detta är hur just DU upplevt byggnationen. Vi är ju alla olika och uppfattar saker olika "jobbigt" (detta säger jag under förutsättning att det inte varit några riktigt allvarliga konstruktionsfel e.d i huset).

Berätta gärna detaljerat vad som gått fel och framförallt, hur de har hanterat felen. Det är väl det viktigaste.

Lycka till!
    :)

4. G
    Medlem Nivå 1

Hej!
    Håller med ovanstående var ärlig, men säg att det är hur du upplevt byggnationen!
    :)

5. volvo
    Medlem Nivå 10

Ge dem den informationen som du hade önskat få när du stod i byggtankar.
    Balansera plus och minus så att de får en rättvis bild av det ni upplevt.

Ärlighet varar längst.

6. L
    Medlem Nivå 4

Passa gärna på att ge lite tips på hur man, med facit i hand, kunde ha
    undvikit problemen. Det kommer att uppskattas.