A
AndersG: Fönsterteknik från Byggförlaget. ISBN 91-85194-64-6 Bara så att ni vet.
0 svar · 1,7k läst
K
Knudi: Ja när man ser hur resten av huset är underhållet så förvånar det inte ett dugg.
1 svar · 2,7k läst
K
Knudi: Jag är fortfarande osäker på hur jag ska göra, men i funderingstider så fortsätter jag sakta fixa mina nuvarande fönster. Det blir ju trots allt billigare för stunden ;D
16 svar · 4,7k läst
S
Schwingen: Precis ;) RM fönstren är fina. Vi valde kopplade fönster med energiglas till vårt hus, givetvis med spröjs i både inner och ytterbåge. helruta invändigt ser väldigt konstigt ut, enligt min mening i alla fall.....Vi köpte även entre och altandörr samtidigt, då vi ville att glasning och brösthöjd på dörrarna skulle stämma överens med fönstren. Altandörren blev visst 2,40 hög
3 svar · 6,6k läst
N
norrlandshus_sthlm: [citat] eller plastspröjs monterade med plastpluppar likt elitfönster... inget silikonklet ..tas bort vid fönstertvätt och lättmonterat
7 svar · 7,9k läst
A
AndersG: Jag nämner inga namn. Vill ej chikanera dem eftersom jag annars är nöjd med deras arbete, men jag skall nog ta upp saken till diskussion med dem och med kvalitetsansvarige.
24 svar · 11,9k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Well, det är ett bra sätt att vakna på.... just idag skulle vi till några kompisar norr om stan och gräva tillbaka jord efter dränering så det var läge att gå upp tidigt... ;)
2 svar · 4,5k läst
Matti
Matti: Energiglaset skall sitta i den inre bågen. Läs mer på Konsumentverket http://www.energi.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1198&lngArticleId=2342 och Energimyndigheten: http://www.stem.se/web/biblshop.nsf/FilAtkomst/ET6_04W.pdf/$FILE/ET6_04W.pdf?OpenElement (pdf) Jag hade flera länkar men hittar inte dem..
12 svar · 8,9k läst
U
Ulrik: Håller på att ta in offert på att byta fönstren i vårt hus. Totalt 11 fönster. Standardmått, vita med aluminium på utsidan. En firma kommer att offerera fönster från Lenhovdafönster i Småland: http://www.lenhovdafonster.se/ Jag har aldrig hört talas om dem. Deras fönstr ser väl ut som fönster brukar, typ. Dock har dom högre U-värde än Elitfönster som jag tittat på tidigare.
0 svar · 1,7k läst
G
galitolo: Stor TACK. /Galina
3 svar · 5,1k läst
P
pluppan: jag skulle nog stoppa in en helt ny altandörr vänd dig till fönsterförsäljarna lycka till
1 svar · 3,7k läst
Immobil
Immobil: [citat] :o Avslöjad, jag såg nog fogsvansen på byggnadsställningen! ;) ;D
5 svar · 9,0k läst
S
snickargubbe: I sovrummet på övervåningen skall jag sätta in ett par franska dörrar (glasade dörrar) som skall öppnas inåt. Utanför dörrarna skall jag sätta upp ett "räcke" i gjutjärn eller liknande. Har någon tips om vilka tillverkare man kan vända sig till?
0 svar · 5,6k läst
N
norrlandshus_sthlm: gammalt vint och snett ... ger mervärde
5 svar · 11,2k läst
Immobil
Immobil: Dethär kanske: http://www.dromfonstret.se/ ???
0 svar · 2,5k läst
J
Joe_Strummer: Du behöver förbättra värmen eller ventilationen eller förmodligen en kombination av bägge delarna. Alternativt byta ut fönstren/glasen till bättre isolerande för att inte det inre glaset ska bli så kallt. I huvudsak är problemet att det inre glaset är så kallt att det inte orkar bära den fukt som finns i inneluften. . En trippel isolerruta utan gas eller energibeläggning har en
11 svar · 5,6k läst
P
pandy: Jo den gör ju det, så jag lägger inte ner så mycket energi på springan mellan fönstret och karmen. Är springan mindre än en millileter lämnar jag det. Det tillkommer även isolering utanpå så det borde räcka. //Anders
4 svar · 7,4k läst
Fasting65
Fasting65: Vi köpte våra specialtillverkade från Specialsnickeriet på Gotland. http://www.specialsnickeriet.net/ Det finns rätt många snickeriet som inte gör annat än fönster och dörrar enligt kunders önskemål. Fönstrena blev marginellt dyrare än standardmått. Nu har vi fönster som är EXAKT likadana som de befintligta. Jimmy fick t.o.m göra ett nytt frässtål för att matcha våra
2 svar · 2,3k läst
N
norrlandshus_sthlm: [citat]
1 svar · 2,6k läst
M
M@ZE: Precis :) sitter nämligen i samma sits som dig hehe.
7 svar · 4,2k läst
E
ebpeking: Hajk, av en bekant fick jag igår höra om att det tydligen krävs ngn typ av säkerhetsfönster/glas vid viss storlek på fönstren. Är detta ett faktum? Tacksam för svar.
0 svar · 1,5k läst
S
Schwingen: Vi valde 11-15 fönster i äldre stil, med bröstningshöjd 70, takhöjden är visserligen inte 2,6 utan 'bara' 2,5. Entredörr 2,1+överljus, verandadörr 2,4 , höjd och glasning vald för att den ska matcha fönsterpartiet brevid(10-17).
10 svar · 9,9k läst
N
newport: Kan bara hålla med Trawolta, skattereduktion handlar bara om att fånga in dig i ett livslångt skattebetalande över dina energisparande åtgärder! Vem har tex. förstått vad enrgiskatteväxling är utom att ta ut högre skatt på biobränslen? blir andra energislag mindre taxerade? eller kanske uteblir tilltänkta skattehöjningar som vi inte visste om? Direkt el vill man också förbjuda,
12 svar · 2,0k läst
D
daisie: Hej! Jag undrar ifall det är någon på det här forumet som har någon erfarenhet av vippfönster av fabrikaten ERA samt Lenhovda om det är bra eller dåliga fönster,önskar snabba svar Hej så länge.
0 svar · 1,9k läst
T
trawolta: ...............Gäsp...va ahh är du klar. Var va vi. Javisstja låt de svenska tillverkarna få sig en näsbränna och rätta sig i ledet. Vi kan inte ha en marknad där vi köper in varor till lägre priser från västeuropa en vad vi kan tillverka lokalt med de logistikvinster som det innebär. Jag anser att vissa av de svenska tillverkarna i vissa fall är o intresserade trots relativt stora
15 svar · 11,0k läst
P
para: Håller med om att ikeas mörkläggn-rullgardiner är bra (och billiga). Vi köpte en vit/ljus och trodde väl att det skulle funka sådär bra men det blir verkligen helt kolsvart i rummet även mitt på dagen när solen lyser ute. Materialet påminner lite om en filmduk.
10 svar · 7,0k läst
D
doppa: vart köpte ni dem ifrån?
2 svar · 2,7k läst
R
Roger_B: Efter 8 veckors väntan på beställd fönsterdörr till den blivande franska balkongen så var det bara konstatera att brädgården hade beställt fel dörr (täckt istället för glasad nederdel) >:( >:( >:(. En ny fönsterdörr kan först levereras v34, dvs i mitten på augusti >:( :(. Någon som vet var man kan hitta en inåtgående fönsterdörr (10x21/13) med glasad nederdel
0 svar · 3,4k läst
N
Nanoo: Ok, aceton låter som vägen att gå då tejpen verkar smetas ut bara. Tack för hjälpen! :)
3 svar · 3,1k läst
J
jojje_99: www.sf-anytime.com !!! (kolla under TV-program)
4 svar · 2,1k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.