Jag läser helst svaret att det är TH's fel
( som vanligt i mina öron..) men måste väl vara öppen i frågan.

Vi har köpt stomrest,, nu har leverans 2 kommit,
i denna bl.a innerdörrar, karmar, lister,etc..

Att lister EJ är målade är jag med på,
men,, att dörrarna och dörrkarmarna ( eller vad man nu skall kalla det för som dörren hänger i s.a.s.) är inte i samma färg.. Dörrarna är som beställt vita, men alla dörrkarmar är i omålat trä...??,, är det rätt ?

Tycker att dörren och dörrkarmen, dvs,, insidan där bläck, gångjärn,,,etc sitter i, på nåt sätt hänger ihop och därför borde vara i samma färg...??,, eller är det OK och mer eller mindre praxis att man målar dessa själv på plats ?

t.i.a..

 
När du spacklat och målat dina lister "rätt" så ser ju karm och list ut att vara i ett stycke. Viktigt att det är samma färg där alltså.....

Målar du med samma vita färg som dörren (vilket sannolikt är den tonade vita) så blir det säkert en alldeles utmärkt färgmatchning även med dörren.

Vad praxis är vet jag inte, men att man gör som man gjort känns naturligt iaf eftersom "man" ändå skulle ha målat hela karmen när listerna monterades/målades.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.